Effie - az OMD nevezett a legtöbb munkával
2008-07-02
Idén jóval több nevezés érkezett a hatékony reklámozásról szóló versenyre, az Effie-re. Míg tavaly 84 pályázat közül választották ki a shortlisteseket, addig idén 101 munkát bírál el a zsűri. A Kreatív Online úgy tudja, hogy a legtöbb kampányt az OMD Hungary nevezte be. A Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) idén hetedik alkalommal rendezi meg a versenyt.
43 cég összesen 101 nevezést küldött el az idei Effie-re, ez pedig jóval magasabb mint tavaly volt, amikor 33 pályázó 84 nevezéssel szerepelt a megmérettetésen.
A reklámhatékonysági versenyre most is tíz kategóriában várták a munkákat, és mint megtudtuk, a legtöbb pályázatot - 24-et - a nem tartós fogyasztási cikk egyéb kategóriában regisztrálták a szervezők. Ezt követi tízzel lemaradva a nem tartós fogyasztási cikk étel kategória, majd az imázs 11 kampánnyal. A kategóriák között szerepel még a tartós fogyasztási cikkek, a nem tartós fogyasztási cikkek ital, a telekommunikáció, a pénzügyi, kulturális és egyéb szolgáltatás, továbbá a társadalmi célú kommunikáció.
Az Effie-n ebben az évben is az OMD Hungary-hez kötődik a legtöbb nevezés, összesen 11 munka, lemaradva mögötte, de a második helyen a Grey szerepel hét kampánnyal, a harmadik pedig hat nevezéssel az MC Media Company. Öt nevezéssel szerepel a versenyben a JWT Budapest, a hat, a Mediaedge:cia, néggyel pedig a DDB és a TBWA Budapest.
Mint ismert, az Effie-re nemcsak az ügynökségek, hanem a megbízó cégek is nevezhetik a kampányokat. A pályázaton azok a kampányok vehettek részt, amelyek tavaly január 1-je és idén május 31-e között magyarországi médiumban futottak, illetve nem nevezték korábban Effie-re.
A benyújtott kampányok közül a kiírók kutatási szakemberek bevonásával ötöt véletlenszerűen kiválasztanak és a pályázó kutatási adatait auditálják. A pályamunkákat egy nyolcvanfős szakmai zsűri bírálja el, ennek összeállításán a szervezők jelenleg dolgoznak.
A kategóriánkénti Arany, Ezüst és Bronz Effie-t az októberi díjkiosztón adják át.
A tavalyi Effie-n a 36 shortlistes munka közül az Insomnia Magyar Turizmusnak (MT) készített vírusfilmje, a „Balatoni nyár” kapta a Platina Effie-t. Arany Effie-t a platinagyőztes mellett az Initiative, a Noe’s Ark, a Mediaedge:cia, a Young&Rubicam, a Leo Burnett és a Carnation vihetett haza.
Kategóriánkénti nevezések száma | |
Nem tartós fogyasztási cikk - egyéb | 24 |
Nem tartós fogyasztási cikk - étel | 14 |
Imázs | 11 |
Tartós fogyasztási cikk | 9 |
Telekommunikáció | 9 |
Társadalmi célú kommunikáció | 8 |
Szolgáltatás | 7 |
Pénzügyi szolgáltatás | 7 |
Nem tartós fogyasztási cikk - ital | 6 |
Kulturális szolgáltatás | 6 |
Molnár Kinga