hirdetés
hirdetés

A magyar férfiak modern irányítók

2008-10-07
Könyv formájában angolul, az interneten viszont már magyarul is elérhető a Discovery Networks fiatal férfiak körében végzett kutatása. A csatorna 15 országban – köztük Magyarországon is – összesen 12 ezer férfit kérdezett meg azzal a céllal, hogy megértsék a célközönségük viselkedését és motivációit.

A felmérés négy csoportba - családfenntartó, modern irányító, énközpontú és el nem kötelezett - osztja a 25-39 éves férfiakat. A férfiak egy-egy csoportba történő besorolása országonként más képet mutat, ami nemcsak a csatornának lehet hasznos információ, hanem az ügynökségeknek is.

A családfenntartó az összes férfi 26 százaléka, ők a hagyományos, családközpontú férfiak, akik konzervatív nézeteket vallanak a családban, illetve a társadalomban betöltött szerepéről. Ez a típus Romániára jellemző leginkább, náluk 72-os az arány, míg Magyarországon 19 százalék.

Az összességében 34 százalékos modern irányítók azok, akik modern felfogásban kezelik a férfi és a női szerepeket, és egyszerre több feladattal is megbirkóznak. Ez leginkább a svédekre és a franciákra jellemző szerep (57 százalék és 42 százalék), de a kategóriák közül Magyarországon is ide sorolható be a legtöbb férfi (34 százalék).

Az énközpontúak 26 százalékot tesznek ki összeurópai szinten, ők önmagukat kapcsolataik fölé helyezik, kevésbé foglalkoznak a család kérdésével. Ez a csoport Németországban (48 százalék) és Hollandiában (43 százalék) nagyon erős, és nálunk is alig marad el a modern irányítóktól a 30 százalékkal.

A negyedik csoportban 14 százalékot képviselnek az el nem kötelezett férfiak, akik a mának élnek, mindenfajta elkötelezettséget elutasítva. A magyarok az európai átlagnál valamivel többen – 17 százalék – képviselik itt magukat.

A Discovery azért döntött a felmérés elkészítése mellett, mert pontosabb képet akart kapni a célcsoportjáról, és törekszik a velük való kommunikáció javítására is. Az eredmények alakítják a jövőben a Discovery üzleti stratégiáját és műsorstruktúráját is.

A 15 országban 12 ezer férfi megkérdezésével készült kutatást egy angol nyelvű könyvben ismertetik, de készült egy 12 nyelven elérhető site, ahol magyarul is elérhetőek az információk. 

A felmérés kommunikációjára Magyarországon a Weber Shandwicket kérte fel a Discovery Networks. Ez a megbízás projektjellegű, a csatorna pr-ügyeit a továbbiakban is az Mmd intézi.

A Species: A User’s Guide To Young Men című kiadvánnyal foglalkozik a Kreatív októberi számának könyv rovata is.

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés