hirdetés
hirdetés
hirdetés

100 milliós reklámbevétel alatt nem kell adót fizetni

Nyilvánosságra hozta a kormány a reklámadóról szóló törvény módosítóját - írja a Hvg.hu.

hirdetés

Hétfőn este közzétették a Kormány.hu-n a reklámadóról szóló törvény módosító javaslatát. A rész, ami mindenkit érdekel:

- Amennyiben a reklámértékesítésből származó árbevétele egy cégnek nem éri el a 100 millió forintot, úgy az adókulcs 0%-os, így nem kell adót fizetnie. (bevallania be kell). 

- Amennyiben ugyanez 100 millió forint feletti, úgy - ahogy már eddig is sejteni lehetettaz adókulcs 5,3%-os. 

- A reklámközzététel adóköteles megrendelésének kulcsa 20%-ról 5%-ra mértéklődik. 

- A kapcsolt vállalkozásokat érintő adóalap-összevonást csak akkor kell alkalmazni, amennyiben a vállalkozás szétdarabolása 2014. augusztus 15.-e után jött létre az adóalap csökkentése miatt. 

- A 2014.-es év adóalapját az elhatárolt veszteség 50%-ával lehet csökkenteni. Amennyiben az adót már bevallotta a vállalkozás, úgy önellenőrzéssel helyesbítheti.

- A már befizetett reklámadó elhatárolt veszteségnek minősül. 

- A törvény a módosítás kihirdetése utáni (még el kell tehát fogadnia a Parlamentnek) 31. napon lép hatályba.

Indoklás

- A kormány az Európai Bizottság két vizsgálatára hivatkozik, és az elhúzódó jogi vitának elébe menve módosítja a törvényt.

- Nem akart a kormány a kisebb vállalkozásokra jelentős adóterhet és adminisztrációs költséget róni.

- Viszont ugyanakkora költségvetési bevételt várnak (7-9 milliárd forint). 

 

(forrás: hvg.hu, Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés