hirdetés
hirdetés
hirdetés

3,1 milliárddal kevesebb a bevétele a Telenornak

A recesszió tehet arról a Telenor szerint, hogy a második negyedéves bevételük 3,1 milliárd forinttal kevesebb, mint tavaly ilyenkor. Majdnem minden szolgáltatásból származó árbevételük csökkent, az előfizetők is fogynak.

hirdetés

Nem nagyon köntörfalazó sajtóanyagban jelentette be a Telenor az idei második negyedéves pénzügyi eredményeit. Bár a 42%-os EBITDA (adózás, kamatlevonás és amortizáció előtti eredmény) „kedvező” a Telenor szerint, a tavalyi év azonos időszakához viszonyított 3,1 milliárdos bevételcsökkenést a recesszió számlájára írják.

Az EBITDA viszonylag jó szintjét a „költségkontrolnak” és a „beruházási fegyelemnek” tulajdonítja a vállalat, de az árbevétel csökkenését több szolgáltatásának árbevétel-csökkenésével magyarázza. Ilyen az idén januárban bevezetett hívásvégződtetési díjak csökkenéséből adódó árbevétel visszaesése, a kimenő hívások csökkenése, a prémium szolgáltatások és az sms-árbevételek visszaesése. Egyedül a mobil szélessávú internet értékesítési árbevétele nőtt. Ugyanakkor az előfizetések száma 28 ezerrel csökkent, ami 1,1 milliárd forintos kiesést jelentett a Telenornak.

Szintén fontos összetevő, hogy a Telenor a második negyedévben 17 százalékkal vett vissza a beruházási költségekből, valamint a működési költségeken is faragott az átszervezésekkel, a Djuice kiszervezésével.

A Telenor nettó árbevétele 192 milliárd 654 millió forint volt, tavaly 177 milliárd 417 millió. Tavaly az adózott eredménye a vállalatnak 40 milliárd 702 millió forint volt.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés