hirdetés
hirdetés

46 MAKSZ-ügynökség hétfőtől home office-ban

2020-03-15

Szinte az összes nagy magyarországi reklám- és médiaügynökség otthon tartja a dolgozóit. A MAKSZ a kommunikációs ipar többi szereplőjétől is azt kéri, csökkentsék minimálisra a személyes találkozások számát.

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) tagügynökségei "a koronavírus-járvány nemzetközi terjedését látva, gyors mérlegelést követően, pár nap leforgása alatt megfeszített munkával átszervezték működésüket, felkészítették és tesztelték IT hátterüket, átálltak online meeting platformokra, valamint akciótervvel összekötött új szakmai protokollokat vezettek be, hogy a home office működés körülményeit mielőbb biztosítani tudják. Az azonnali reakciónak köszönhetően március 16. hétfőtől, megelőző intézkedésként – amíg azt a helyzet indokolja – 46 MAKSZ ügynökség dolgozik szervezetileg home office-ban munkatársaik és ügyfeleik egészségének védelme érdekében" - írja a szervezet a Kreatívnak küldött vasárnapi közleményében.

Velük nem lesz mostanában IRL meetinged

1080p
ACG
Artificial Group
Café csoport: Be Social, Café Communications, Café Media, Café PR
Dentsu Aegis Network: Carat, dentsuX, iProspect, Isobar, Posterscope, Vizeum
Greenroom
GroupM: Maximize, Mediacom, Mindshare, Wavemaker
Havas csoport: Havas Creative, Havas Media
HPS
Human Telex
IPG Mediabrands: Fastbridge, Initiative, Universal McCann, Reprise, Cadreon
McCann Budapest
Mediator Group
Merlin Communications
Mito
Omnicom Media Group: OMD, PHD
PanMedia Western
Positive Adamsky
Progressive
Publicis Groupe Hungary: Saatchi&Saatchi, Leo Burnett, Publicis, Zenith, StarCom
Sky Marketing
Spice Communication
Springer&Jacoby Budapest
Uniomedia
VMLY&R, Team Red
Well csoport: Well Reklám, Well PR

Blaskó Nikolett, a MAKSZ elnöke azt kéri a kommunikációs iparágtól, hogy aki csak teheti, kövesse a MAKSZ ügynökségek példáját, és "mindannyiunk egészsége érdekében" válassza mielőbb a home office működést.

A MAKSZ a járvány terjedésével naponta változó helyzet kezelésére egy belső platformon összekötötte tagügynökségei HR vezetőit. Az így létrejött online munkacsoportban több mint 30 ügynökségi HR szakember tud egymással folyamatosan egyeztetni, tapasztalatot és információt cserélni, ezzel is segítve az ügynökségeket a tájékozódásban, valamint abban, hogy hatékony akcióterveket dolgozhassanak ki az újonnan felmerülő problémák megoldására" - írja közleményében a MAKSZ. A szervezet a gyakori kérdéseket, válaszokat, best practice-eket a jövő héttől a weboldalán teszi közzé.

A MAKSZ zuhanó reklámos költségvetéseket lát

Az elnök hozzátette, hogy a kialakult helyzetben sorra mondják le az ügynökségi megbízásokat, az ügyfelek hirtelen forgalomcsökkenése miatt zuhannak a költségvetések. Óriási a bizonytalanság mindkét oldalon: sajnálatos módon egyre több ügynökség és ügyfél kerülhet egyik pillanatról a másikra kilátástalan helyzetbe. Ilyen körülmények között az összetartás, az odafigyelés, a tolerancia, egymás segítése elsődleges fontosságú, ezért a MAKSZ megértést és türelmet kér mindenkitől egymás iránt, valamint kitartásra és szakmai összefogásra buzdítja a piac ügyfél- és ügynökségoldali szereplőit.

Pál Zsombor
főszerkesztő

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés