hirdetés
hirdetés
hirdetés

609 panasz a hírközlési biztosnál

Január 1-je óta 609 panasz érkezett az év elején létrehozott Média- és Hírközlési Biztos Hivatalához. Többsége hírközlési területet érintett.

hirdetés
Kapcsolódó cikkek

"Túlnyomó többségében a mobillefedettséggel, mobilcsomagok szolgáltatásaival és számlavitákkal kapcsolatos panaszok érkeztek a médiabiztos hivatalához 2011 eddig eltelt időszakában" - mondta Bodonovich Jenő média- és hírközlési biztos budapesti bemutatkozó sajtótájékoztatóján csütörtökön.

A biztos kiemelte: 2011. január 1-je óta 609 panasz érkezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságon (NMHH) belül működő Média- és Hírközlési Biztos Hivatalához. Ezek közül 591 hírközlési területet, 18 pedig valamilyen médiaszolgáltatást érintő panasz volt. A panaszok kisebb része a túl gyakori reklámsugárzásra, arckép tiltott módon való bemutatására és telefonon történő televíziós szavazások lebonyolítására vonatkozott.

Ismertette: a biztos csak olyan piaci magatartás esetén járhat el, amely nem minősül jogszabálysértésnek, de amely során a fogyasztó érdeksérelmet szenved vagy szenvedhet el. Hozzátette: a biztos nyomozati cselekményre nem jogosult, és nem szabhat ki bírságot sem. Az eljárást szóban vagy írásban történő panaszismertetés után indítja a hivatal. A panaszban említett szolgáltatóval történő megegyezés esetén a megállapodást írásban rögzítik. Ha azonban közérdeklődésre tarthat számot az ügy, azt közzéteszik.

Bodonovich Jenő elmondta, hogy a gyakorlat szerint a mobilszolgáltatók tarifacsomagjaik értékesítése során nem tájékoztatnak kellőképpen: sokszor fordul elő, hogy bizonyos tarifacsomag vásárlásakor az automatikus, háttérben történő adatletöltésről nem kap tájékoztatást az ügyfél.

Előfordult olyan eset is, hogy az ügyfél mobiltelefon vásárlása után elköltözött, és új lakóhelyén már nem tudta igénybe venni a mobilhoz vásárolt szolgáltatást. Arról ugyanis nem tájékoztatták, hogy csak adott körzetben vehető igénybe az általa vett csomag. Mint mondta: fontos, hogy az általános és az egyedi szerződési feltételekről is teljes körű tájékoztatást kapjon a vásárló.

A biztos viszont arról is tájékoztatott, hogy a hivatal tevékenysége nyomán a mobilszolgáltatók már felhagytak azzal a gyakorlattal, hogy az ügyfél elhunyta után a hozzátartozókon kérjék a számla teljesítését. Ez a fajta követelés ugyanis nem örökölhető - szögezte le a biztos és azt is elmondta, hogy a hűségnyilatkozatok automatikus meghosszabbítása kérdésében is jók már a tapasztalatok; a szolgáltatók már nem követik ezt a múltbeli gyakorlatot.

Bodonovich Jenő kiemelte: fontos számára a tudatos médiahasználatra és -fogyasztásra való nevelés, de egyaránt fő szempont a hatékony panaszkezelés is.

Az új médiatörvény értelmében a biztos az elektronikus hírközlési szolgáltatást, illetve médiaszolgáltatást igénybe vevő felhasználókat, előfizetőket, nézőket, hallgatókat, fogyasztókat, illetve sajtótermék olvasóit megillető, elektronikus hírközléssel és a médiaszolgáltatásokkal, sajtótermékekkel kapcsolatos jogok, valamint méltánylást érdemlő érdekek érvényesülésének elősegítésében működik közre. A posztot a január 1-jén hatályba lépett médiatörvény hozta létre, felváltva a hírközlési fogyasztói jogok biztosának intézményét. Az új hatáskör mind a hírközlési, mind a médiaszolgáltatási területre kiterjed.

Bodonovich Jenőt idén március 22-én nevezte ki média- és hírközlési biztossá Szalai Annamária, az NMHH elnöke. 

(forrás: MTI)
hirdetés

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés