hirdetés
hirdetés
hirdetés

70 milliárd forint volt tavaly a New Land Media árbevétele

Szépen hasít az állami kommunikációs megbízások terén a kvázi egyetlen szóba jöhető ügynökségi csoport, a Balásy Gyula tulajdonában lévő New Land Media médiaügynökség és a Lounge Design: a konzorcium 2019-ben együttesen majdnem 80 milliárd forint bevételt, és majdnem 7 milliárd forint nyereséget könyvelhetett el.

hirdetés

A New Land Media árbevételéről először a 24.hu közölt cikket, amely a nyilvánosan elérhető cégadatok alapján azt írja, hogy a New Land 70 milliárdos bevétele 18 milliárddal több, mint 2018-ban, a médiaügynökség tehát egyre nagyobb összegeket kap az államtól annak intézményeinek és cégeinek kommunikációjára. A cégadatok szerint az ügynökség nyeresége ugyanakkor 3 milliárd forinttal 5,8 milliárdra csökkent 2018-hoz képest. 

A 24.hu megjegyzi, hogy Balásy Gyula a New Land 5,8 milliárd forintos nyereségéből 4 milliárd forint osztalékot vett ki, ezt a szeptember 25-én megtartott egyszemélyes taggyűlésen szavazta meg magának (ez a pénzügyi beszámolóhoz csatolt alapítói határozatból derül ki).

Mivel a Lounge Design is Balásyhoz tartozik, megnéztük, hogyan teljesített a konzorcium másik tagja. Bevétel terén az ügynökség növekedni tudott: 2018-ban 7,8 milliárd, 2019-ben már 9,1 milliárd forint forgalmat ért el. A profitot tekintve viszont ez a cég is gyengült 2018-hoz képest, a profit ugyanis lényegében megfeleződött, és csak 1,08 milliárd forintot ért el.

Az alapítói határozat szerint (amelyben, mivel egyszemélyes az igazgatóság, az a megfogalmazás szerepel, hogy „Balásy Gyula képviselő/ügyvezető megállapítja, hogy a tag jelen van, így határozatképes. A határozatot a résztvevő elfogadja.”) a Lounge-ból 1,5 milliárd forint osztalékot vesz ki a 2019. év után. Amint a határozatban olvasható, „ezen osztalék kifizetése a társaság további működését nem veszélyezteti, a társaság anyagi/pénzügyi helyzete kiváló".

A szintén Balásy résztulajdonában álló Lounge Communication, ami a cégcsoport pr-ügynökségének feleltethető meg, hasonló növekedési pályán van, mint két másik nővére, bár más léptéken mérve: az ügynökség 2015-ben még csak 126 millió forint forgalmat ért el, ez 2019-ben felkúszott 587 millióra, ennek több mint egyharmadát, 203 millió forintot sikerült is profitként realizálniuk.

Balásy ügynökségei 2018-ban kerültek nyerő helyzetbe, akkor esett ki ugyanis az állami kommunikációs költéseket intéző Nemzeti Kommunikációs Hivatal piksziséből a Csetényi Csaba vezette Network 360, valamint a Kuna Tibor által tulajdonolt Young and Partners, valamint a Trinity Communication.

Az NKH egyedi esetekben ugyan írhat ki nyílt tendert állami kommunikációs feladatok ellátására, így például a Rókusfalvy Pál és Gábor által tulajdonolt Roxer Kommunikációs Kft. 3 évre szóló (1 évvel meghosszabbítható), 2,2 milliárd forintos keretszerződést köthetett nemrég a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. kommunikációs feladatainak ellátására, de alapvetően az NKH az úgynevezett ügynökségi „poolból" válogat, ennek jelenleg egyedül a New Land–Lounge Design konzorcium a tagja.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés