85 milliót szánnak borkultúrára
2009-04-01
A Torkos Csütörtök mintájára áprilisban lesz Borszerda, hamarosan TCR-kampány indul a magyar borkultúra népszerűsítésére, amelynek 85 millió forintos feladataira ügynökséget keresnek és várják az ajánlatokat a Wines of Hungary márka arculati és online feladataira – röviden ez zajlik most a Magyar Bormarketing Kht-nál.
A borok iránt elkötelezett ügynökségek valamilyen boros munkát megcsíphetnek, mivel számos tender zajlik mostanában a Magyar Bormarketing Kht-nál. Mint ismert, a társaságot a borász szakmai szervezetek hozták létre a közösségi bormarketing kommunikációs feladatok ellátására, a pályáztatásban pedig az Agrármarketing Centrum (AMC) jogi és pénzügyi partnerként működik együtt a Kht-val.
Még mindig Wines of Hungary
Az AMC újra meghirdette a nemzetközi promóciókra szánt Wines of Hungary márka arculati és angol nyelvű portáljának fejlesztési feladatait. Bár a témában tavaly októberben közbeszerzési eljárást írtak ki, a tenderre nem érkezett értékelhető pályázat – mondta el Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője.
A pályázati anyagot az AMC oldaláról lehet letölteni.
Borszerda
Közben eredmény született az idén első alkalommal megrendezendő Borszerda akció ügynökségi tenderén: a Torkos Csütörtök mintájára szerveződő eseményt a közbeszerzési eljáráson nyertes Issues és a Berg Média konzorciuma népszerűsíti.
A Borszerda április 29-én lesz, a csatlakozó éttermek, kávéházak, hotelek és más vendéglátóhelyek féláron kínálják majd a borlapon szereplő magyar borokat és pezsgőket. Az Borszerdához borszaküzletek is csatlakozhatnak mindössze egyetlen feltétellel: az esemény napján akcióval várják vásárlóikat.
Április 1-jéig több mint 200 étterem és borszaküzlet csatlakozott a rendezvényhez, a regisztráció folyamatos: az akció előtti napig tart.
A Borszerda szervezésében a Bormarketing Kht kommunikációs partnere a Magyar Turizmus (MT).
Magyar bor mindenkor – 85 milliós megbízás
A Tenders Electronic Daily-n (TED) tette közzé az AMC a Bormarketing Kht legfrissebb boros-tenderét: ezúttal egy TCR-kampány feladataira keresnek partnert. A gyorsított tárgyalásos eljárás a „Magyar bor mindenkor – fedezd fel a magyar bort!” elnevezésű kampányhoz kapcsolódik.
A 85 millió forint értékű tenderen az a cég indulhat eséllyel, amelynek van tapasztalata az imázsteremtő kampánykészítésben, és 2006-2008 között legalább három darab nettó 85 millió forint értékű teljesített marketingkommunikációs tervezéssel és kivitelezéssel kapcsolatos referenciával is rendelkezik. A pályázó cégeknél kell lennie legalább egy médiatervezőnek, kreatív szakembernek és egy accountnak.
Az ajánlattétel jelentkezési határideje április 8-a, a felhívást április 14-ig küldik el a kiválasztottak részére.
Az eljáráson az összességében legelőnyösebb ajánlat nyer, a legnagyobb súlyszámot például – 20-at – a kampány kidolgozottsága és a tervek adják, ezt 15-tel a kommunikációs eszközök, használatuk indoklása követi.
„A kampány anyagát véleményezésre elküldjük majd az Önszabályozó Reklám Testületnek (ÖRT), hogy a hirdetések valóban a magyar borkultúrát népszerűsítik-e, és nem érthető-e félre a kreatívanyag” – tette hozzá Nemes Richárd.
Mi lesz még?
A Borszerda után a belföldi marketingkommunikációs kampányok sorában a Borturizmus online népszerűsítése következik május 1-jétől egy hónapon keresztül. A következő hetekben hirdetik ki a nyári szezonban négy héten keresztül megrendezendő Fröccskultúra kampányt szervező nyertes ügynökség, és hamarosan eredmény várható az imázsfilm-készítésre meghirdetett tenderen is.
A Magyar Bormarketing Kht-hez kapcsolódó hír, hogy a társaság belföldi programmenedzsert nevezett ki Szabó Borbála személyében február 1-jétől, aki 2001-től a Hilltop Neszmély Borászat belföldi értékesítési és marketing menedzsere volt, majd 2003-tól 2007-ig a Geomédia gondozásában megjelenő Bor és Piac magazin értékesítési vezetőjeként dolgozott.
Molnár Kinga