hirdetés
hirdetés
hirdetés

85 milliót szánnak borkultúrára

A Torkos Csütörtök mintájára áprilisban lesz Borszerda, hamarosan TCR-kampány indul a magyar borkultúra népszerűsítésére, amelynek 85 millió forintos feladataira ügynökséget keresnek és várják az ajánlatokat a Wines of Hungary márka arculati és online feladataira – röviden ez zajlik most a Magyar Bormarketing Kht-nál.
hirdetés

A borok iránt elkötelezett ügynökségek valamilyen boros munkát megcsíphetnek, mivel számos tender zajlik mostanában a Magyar Bormarketing Kht-nál. Mint ismert, a társaságot a borász szakmai szervezetek hozták létre a közösségi bormarketing kommunikációs feladatok ellátására, a pályáztatásban pedig az Agrármarketing Centrum (AMC) jogi és pénzügyi partnerként működik együtt a Kht-val.

Még mindig Wines of Hungary
Az AMC újra meghirdette a nemzetközi promóciókra szánt Wines of Hungary márka arculati és angol nyelvű portáljának fejlesztési feladatait. Bár a témában tavaly októberben közbeszerzési eljárást írtak ki, a tenderre nem érkezett értékelhető pályázat – mondta el Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője.

A pályázati anyagot az AMC oldaláról lehet letölteni.

Borszerda
Közben eredmény született az idén első alkalommal megrendezendő Borszerda akció ügynökségi tenderén: a Torkos Csütörtök mintájára szerveződő eseményt a közbeszerzési eljáráson nyertes Issues és a Berg Média konzorciuma népszerűsíti.

A Borszerda április 29-én lesz, a csatlakozó éttermek, kávéházak, hotelek és más vendéglátóhelyek féláron kínálják majd a borlapon szereplő magyar borokat és pezsgőket. Az Borszerdához borszaküzletek is csatlakozhatnak mindössze egyetlen feltétellel: az esemény napján akcióval várják vásárlóikat.

Április 1-jéig több mint 200 étterem és borszaküzlet csatlakozott a rendezvényhez, a regisztráció folyamatos: az akció előtti napig tart.

A Borszerda szervezésében a Bormarketing Kht kommunikációs partnere a Magyar Turizmus (MT).

Magyar bor mindenkor – 85 milliós megbízás
A Tenders Electronic Daily-n (TED) tette közzé az AMC a Bormarketing Kht legfrissebb boros-tenderét: ezúttal egy TCR-kampány feladataira keresnek partnert. A gyorsított tárgyalásos eljárás a „Magyar bor mindenkor – fedezd fel a magyar bort!” elnevezésű kampányhoz kapcsolódik.

A 85 millió forint értékű tenderen az a cég indulhat eséllyel, amelynek van tapasztalata az imázsteremtő kampánykészítésben, és 2006-2008 között legalább három darab nettó 85 millió forint értékű teljesített marketingkommunikációs tervezéssel és kivitelezéssel kapcsolatos referenciával is rendelkezik. A pályázó cégeknél kell lennie legalább egy médiatervezőnek, kreatív szakembernek és egy accountnak.

Az ajánlattétel jelentkezési határideje április 8-a, a felhívást április 14-ig küldik el a kiválasztottak részére.

Az eljáráson az összességében legelőnyösebb ajánlat nyer, a legnagyobb súlyszámot például – 20-at – a kampány kidolgozottsága és a tervek adják, ezt 15-tel a kommunikációs eszközök, használatuk indoklása követi.

„A kampány anyagát véleményezésre elküldjük majd az Önszabályozó Reklám Testületnek (ÖRT), hogy a hirdetések valóban a magyar borkultúrát népszerűsítik-e, és nem érthető-e félre a kreatívanyag” – tette hozzá Nemes Richárd.

Mi lesz még?
A Borszerda után a belföldi marketingkommunikációs kampányok sorában a Borturizmus online népszerűsítése következik május 1-jétől egy hónapon keresztül. A következő hetekben hirdetik ki a nyári szezonban négy héten keresztül megrendezendő Fröccskultúra kampányt szervező nyertes ügynökség, és hamarosan eredmény várható az imázsfilm-készítésre meghirdetett tenderen is.

A Magyar Bormarketing Kht-hez kapcsolódó hír, hogy a társaság belföldi programmenedzsert nevezett ki Szabó Borbála személyében február 1-jétől, aki 2001-től a Hilltop Neszmély Borászat belföldi értékesítési és marketing menedzsere volt, majd 2003-tól 2007-ig a Geomédia gondozásában megjelenő Bor és Piac magazin értékesítési vezetőjeként dolgozott.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (4 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Tisztelt Nemes Richárd!
Válaszát köszönöm, sajnos, mindabban megerősített, amit nem mondtam ki.
1. Ezek szerint a pályázatokat egy nem kompetens ember írja ki, és egy nem kompetens csoport bírálja el.
2. A nem kompetens ember egy kompetens, 20 éves gyakorlattal bíró szakembert küld maga helyett egy óra késéssel, úgy, ha a pályázó késik öt percet, akkor kizárják?
És a kompetens szakember kit támogat a nemkompetens döntéhozók csoportjában kompetenciájával?
3. Azt gondolja Ön, hogy a pályázati anyagba foglalva ingyen benchmark tanulmányt fog kapni? Versenytárselemzéssel? Nem úgy gondolja, hogy ez a brief része kell, hogy
legyen? Vagy ha ezt nem tudja megcsinálni, akkor ki kellene rá írnia egy pályázatot? Komolyan úgy írta ki harmadszor a Wines of Hungaryt, hogy ezt az anyagot nem
készítet(t)e el?
4. Biztosan állíthatom, hogy -- ennek ellenére -- ilyen tanulmány készült, és azt Önök meg is kapták. És a prezentáción ki is fejtették. Valakiknek. Akiknek ezt nem
volt dolguk megérteni, Ön pedig nem volt rá kíváncsi.
5. Az pedig teljességgel érthetetlen, hogy saját döntései elől az AMC közbeszerzési szervezete mögé bújik.
Richárd! Saját szavaival élve, Ön nem kompetens! Nagyon-nagyon remélem, hogy van még erő, és nem az Ön kontraszelektált ízlésvilága fog dönteni a magyar bor
külföldi arcáról. Mert arculati anyagokról sem érdemes manapság 'izlésalapon' vitatkozni, a szakmai munkáról pedig nem is kell...

Kedves mrs. obama from Abroad,

érdekes vitát lehetne indítani, hogy 'miért mentem, miért maradtam ...' Akik mennek, valószínűleg azért teszik, mert nembírják már a cipőszagot. Én/Mi maradtam/tunk
a cipőszaggal, és józan idealizmussal próbálok/unk szellőztetni.
Persze, vannak 'köldöknézők', akik a Te -- szintén józan -- emigrációdat próbálják az ellenfél veszteségeként elkönyvelni. Ezt nem kellene hagyni. Még úgy sem,
hogy megszöktél.
Utóbbi bekezdés a szakmának is szól.
#
Kedves Slowmind,

nem értem a felháborodást. Aki nem szereti a cipőszagot, minek megy cipésznek? Honnan ez a bájos ifjúi hév? Aki ezen a tekepályán golyózik, az legyen tisztában a
szabályokkal. A szakma szégyenlősen összenéz, amikor felcsendülnek a kiváló AMC szlogenek: "Mi van a stáljudit kosarában? Há magyarérlelmiszer van a stáljudit
kosarában" vagy "Igyunk bort mértékkel, higítsuk szikvízzel" vagy "Szeretem a zamatát, csodálom a rigmusát." Céges bulikon még röhögni is lehet ezeken. Hogy mi van a
háttérben, azt te is tudod slowmind, meg én is tudom, meg minden Nemes Richárd is tudja. Ha neked ez nem megy, ne adj be pályázatokat, vagy szökj meg te is. A magyar
kreatívokban hatalmas potenciál van, még így is hírünk ment - hidd el: tapasztalatból beszélek. Add fel, fölösleges beleadni a szíved, annyira másról van itt szó,
hihetetlen hogy nem veszed észre.

Kedves szakma,

kis segítséget én is tudok adni a Bormarketing és az AMC pályázataihoz. A pályázati kiírás így néz ki: kora nyári kampány legyen, nemsokára kiírjuk, mondjuk
augusztus végén, ja nem is, inkább szeptember elején. A kreatív brief tartalmazza: a kreatív briefet. Bővebb igények: legyen benne valami kreatív, határidőt,
költségkeretet, célcsoportot, médiaeszközöket, periodicitást, egyéb ilyen lárifárit nem adunk meg, mert az csak összezavarná a kedves pályázót. És akkor kérjük az
anyagot, ami legyen jó. Többet nem tudok mondani, kéremkapcsojjaki. Van rá 5 napod. Leadás előtt két nappal úgy csinálunk, mintha alaposan nekikészültünk volna,
úgyhogy küldünk is neked hozzá jól használható 2005-ös KSH adatokat plusz néhány faja, témába vágó célcsoportelemzést mert az úgyis ingyen letölthető a netről.

Prezentáció menete a következő: mikor glédába vágva megjelensz az AMC székházában, akkor hirtelen nagy futkosás támad, merthogy elfelejtették, hogy aznapra hívtak.
Kizavarják a takarítónénit a tágyalóból, és a véletlenül ott kóválygó kollégákat még gyorsan beültetik a bemutatódra, hogy meglegyen a négy ember. A
prezentáció lényege nem az, hogy részletezd a terved, hanem hogy elejétől végéig megpróbáld elmondani 35 perc alatt azt, amin az elmúlt egy héten egész nap (és
éjszaka is) dolgoztál. Természetesen az ott lévőknek fogalmuk sincs az egészről, ott látják először az anyagod. Egyébként, ha esetleg már fáradt vagy, hogy a
témával foglalkozz, nyugodtan beszélhetsz Bodri kutya kalandjairól is, pont ugyanannyit számít. Ezek után nincs más dolgod, csak várod, hogy lejárjon a határidő.
(Azért közben legalább a grafikusokat fizesd ki saját zsebedből, a többit úgyis bukod.) A határidő nem fog lejárni. Majd meghosszabbul, vagy megrövidül, vagy valami
történik vele abban a fura, magyar, feneketlen infundibulumban.

Node, kedves szakma! Ojsza! Ez nem pont olyan, mint bármelyik másik történet, amit naponta megéltek? Nyugtassátok meg slowmindot, így megy ez.

Kedves Richárd,
a legteljesebb szakmai tiszteletem nélkül mondhatom, hogy fiatalság: bolondság. Válasza nélkül maradhatott volna városi legenda az összes történet, ami keresztbe-kasul
bejárta a kreatív szakmát erről a témáróll. Ilyesmire kár a szót fecsérelni egy olyan magasan kvalifikált, fontos pozícióban lévő, elhivatott, ezernyi áldozatot
meghozó szakembernek, mint Ön. A hozzászólásban nem is voltak vádak, amiket vissza kellett volna utasítani. A vádak még szunyókálnak. Álom puha ágyon: Magyarország.
Az Ön ágya. Szundikálni kellene rajta tovább.



#
slowmind,

valóban harmadszor futunk neki a Wines of Hungary ügynek, és mi sem örülünk ennek.

ugyanakkor a hozzászólásában említett vádakat visszautasítom. Ráadásul az abban "tényként" leírtak pontosításra is szorulnak. A tavalyi évben a Bormarketing Kht
munkatársainak még nem volt felhatalmazása, hogy részt vegyenek a prezentációkon, csak az agrártárcához tartozó Bormarketing Bizottság tagjai vehettek részt a
közbeszerzési tárgyalásokon. Az ön által kósza szakértőnek titulált 20 éves tapasztalattal bíró szakember történetesen a bizottság delegáltjaként vett részt a
prezentációkon.

a leadott kreatívokat egyébként mi is alaposan átnéztük, és megmondom őszintén, nagy részétől sírni lett volna kedvünk. Bocsássa meg nekünk a világ, hogy a
magyar bor újjászülető nemzetközi promócióját nem dugóhúzóval átfúrt, trikolorban pompázó Magyarországgal, vagy szőlőfürtös borospohárral, esetleg Kiskegyed
betűtípussal piros fehér Wines of Hungary felirattal kívánjuk megkezdeni. Kreatív Magma és Obama kalibrátor ide vagy oda, a leadott munkák nagy része súlyos
köldöknézésről árulkodik... Csak egy példa: ki vette a fáradtságot, hogy körülnézzen a nemzetközi borpromóció világában és legalább arculat ügyben csináljon
egy benchmark tanulmányt vagy versenytárselemzést? Az Ön cége biztosan nem... de mások sem.

végezetül őszintén sajnáljuk, hogy pozitív döntésünk hiányában nem tudtuk itthon tartani az Önök art directorat. Reméljük, hogy valójában azért nem ezen
múlott...

PS: a bormarketinggel kapcsolatos programok/közbeszerzések szakmai koordinátora a Bormarketing Kht, a pályázati/közbeszerzési eljárások bonyolítását (különös
tekintettel az admin és jogi feladatokra) pedig az Agrármarketing Centrum végzi.
#
Wines of Hungary. Harmadszor. Nemes Richárd azt nyilatkozta, hogy nem érkezett értékelhető pályázat.
Valójában erről nem nagyon lehet neki fogalma, mert -- a témában felmerülő egyéb mulasztások mellett -- a prezentáción a t. bizottság elfelejtett megjelenni.
Nem értem én ezt. Ha őszintén megsúgja, hogy: 'figyusz! A magyar bor külpiaci brandjét külföldi céggel szeretném készíttetni, ha őszintén belegondolsz, ez használ
az ügynek, kbt. és EU ide vagy oda', még, lehet, igazat is adok neki. Ehelyett közel egy éve küzd a szakma a problémával, és nem sikerült két menetben sem a
kiválasztottnak megugrani a mércét.
A prezentáción, ahol a Bormarketing helyett sebtiben összecsördített AMC-s alkalmazottak ültek be (valamint egy kósza szakértő egyórás késéssel), és a nem
értékelhető pályázatok egyikét prezentálták, a Kreatív Magma győztes és többszörös shortlistes art directora, és -- konkrétan -- Obama on line választási
kampányának egyik kalibrátora szerepelt. Már nincs Magyarországon. Lehet, ez a munka megnyerte volna nekünk, de hát ha értékelhetetlen, akkor minek maradjon?
Az értékelhetetlen munkákat beadták: Hamu és Gyémánt, Grant Reklám, Aera Mhc., Kemistry Ltd. - London.
A szakmának annyit szeretnék elmondani, hogy készüljenek fel. A felhívásban szereplő dátumok és határidők csak rájuk nézve kötelezőek. Pl. az előző kiírásban
2008. dec. 5-ében megjelölt határidő a Kht. órája szerint 2009. március 12. Illetve erről a tényről sem tájékoztatta a feleket, csak 2009. március 30-án.
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés