hirdetés
hirdetés
Új logóval öregednek

"Túl cool" volt eddig a djuice

2009-04-08
Idősebb és átlagosabb közönséget céloz a jövőben Magyarországon a Pannon fiataloknak szóló márkája, az eddig „túl cool” djuice arculatot is cserél. Hamarosan mobilos közösségi szolgáltatások és fizetős zeneletöltési lehetőség is indulnak.

Úgy tűnik, véget ért az SMS Bandikkal és Mobiltornákkal fémjelzett korszak a 430 ezer ügyfelet számláló djuice-nál. A Pannon fiataloknak szánt márkája a jövőben érettebben és idősebbekhez szeretne szólni.

A szolgáltató kedden sajtótájékoztatón mutatta be az egyetemisták internetezési szokásairól készített kutatását, egy új „hívd-a-haverokat-olcsón” ajánlatát és a markánsabb régi logót váltó új, kristályt formázó emblémát. Azonban mint Morten Saugnes, a djuice magyarországi igazgatója és Haakon Dahl, a djuice globális kreatívügynökségének vezérigazgatója a Kreatívval megosztotta, nem pusztán arculatváltásról van szó, de a stratégia és a márka megváltozásáról is.

Egyszerűen túl cool
„Érettebb hangot szeretnénk használni” – összegezte a kommunikációs irányváltást Morten Saugnes a Merlin Színházban tartott sajtótájékoztató után, az udvaron ülve.

„A djuice eddig a véleményvezérekhez beszélt, és nem a teljes célcsoporthoz. Ezzel talán túl célzottak voltunk, ennél most szélesebb körhöz szeretnénk szólni” – magyarázta. „Néha egyszerűen túl cool volt a kommunikációnk, és emiatt az átlagos fiatalok nem tudtak kapcsolódni a márkához. Volt, hogy túl extrémek voltunk, elmentünk a coolság irányába ahelyett, hogy inkább relevánsak lennénk. Úgyhogy most újrapozicionáljuk a márkát.”

A 15-25 éveseknek szóló márka fő célcsoportja mostantól a 20-22 éves diákok lesznek, és ehhez a djuice-t is hozzáöregítenék. A szlogen például „Beszélj. Klikkelj. Mozdulj rá!”-ra változik, és idősebbek lesznek a reklámokban megjelenő szereplők is. „Gyerekesnek lenni mindig veszélyes, mert egy gyerekes márka senkinek sem vonzó, különösen nem 18-25 éveseknek” – csatlakozott a magyar igazgatóhoz Haakon Dahl, a djuice globális vezető kreatívügynöksége, az oslói Kitchen Leo Burnett vezérigazgatója is. (A szakemberrel külön interjút is készítettünk.)
 

 
A fenti arculatváltó szpotok és az új logó mellett a megújulás első jele a djuice City nevű „élménymegosztó” microsite, amelyen az odalátogatók kevésbé ismert tippeket oszthatnak meg arról, mi mindent lehet kezdeni a városokban – belvárosi folyóparti piknikektől kezdve olyan strandokig, ahova be lehet lógni éjszakánként. Az oldal egyben a djuice CSR-tevékenységének is része, ugyanis a látogatók városaiban önkéntes munkával megoldható problémákat vagy fejleszthető dolgokat lehet felvetni rajta, a legjobbak mögé pedig a márka is odaáll.

A magyar kreatívügynökség, a Leo Burnett Budapest és a Carnation online ügynökség együttműködésében született oldal a logónál is jobban mutatja a korábbi koszosabb és alternatívabb arculattal való szakítást. A beküldött tippeket egy rikítóan élénk, rajzfilmszerű Flash-város buborékjaira kattintgatva kell levadászni. (Ez amennyire játékosnak tűnő ötlet, annyira zavaró is, ugyanis lehetetlen város, újdonság vagy bármi szerint keresni a beküldött dolgok között, ami vastagon a visszatérő használat ellen szól.)

A djuice City ötlete a négy új márkapillér egyikére épül: ezek a városi élet mellett az oktatás, a sport és a zene lesznek, a márka üzenete pedig mostantól – a globális vonalnak megfelelően – az: „a jó dolgok itt történnek” („good stuff happens here”).

Közösségi dolgok mobilon
A djuice-t elsősorban önálló, teljes értékű márkaként, és nem a Pannon csalibrandjeként fogják fel, így a szolgáltatásokban is változtatnának a márka jelentésén. „Immár nem csak hangszolgáltatást és olcsó sms-eket kínálunk, de az adatszolgáltatások révén olyan termékeket is, ami igazán találkozik a fiatalok igényeivel” – mondta Morten Saugnes, arra a sajtótájékoztatón bemutatott prezentációra utalva, amely a magyar egyetemisták körében vizsgálta az internetezési szokásokat, és nem túl váratlan módon arra jutott: sokat blogolnak, képmegosztanak és chatelnek valamilyen módon.

A most megjelenő adatcsomagok mellett ez azt is jelenti, a djuice hónapokon belül maga is valamiféle mobilon elérhető közösségi/médiamegosztó szolgáltatást indítana. „Ha meg tudjuk győzni őket, hogy ezeket a szolgáltatásokat egyre inkább a mobiljukon vegyék igénybe, az bevételi lehetőséget jelent számunkra” – mondta Morten Saugnes, de a részletekről egyelőre nem akart beszélni.


Az még nem dőlt el, hogy a jövőbeli közösségi valami elérhető lesz-e valahogyan nem djuice-osoknak, vagy pusztán a márka ügyfelei között szeretnék felfuttatni. Az viszont biztos, hogy merész módon fizetős szolgáltatásként indítanák el. „Nagyon érdekes terveink vannak a következő hónapokra, csak nem szeretnénk minden szolgáltatást egyszerre elindítani, mert túl sok mindent zúdítanánk az ügyfelekre. De a szolgáltatások egy részét már kipróbáltuk más piacokon, és nagyon jól működnek a modelljeik” – helyezkedett optimista álláspontra a djuice hazai igazgatója.

Fizetős zeneletöltés Kalózisztánban
A mobilmárka fizetős zeneletöltési szolgáltatást is indítana, és a márka képviselői igyekeztek meggyőzni a Kreatív újságíróját arról, hogy ez nem hamvába holt ötlet a merev szerzői jogi szervezettel megvert és árérzékeny magyar piacon. „Dűlőre kell jutnunk az Artisjusszal, tudom. De vannak működő megoldásaink más országokból” – bizakodott Morten Saugnes. A konstrukcióról csak annyi sejthető, hogy szintén havi előfizetési díja lesz, de hogy mindezért korlátlan vagy havi limitált számú zeneszám járna, és hogy ezek letölthetőek lennének-e, vagy csak az előfizetés ideje alatt meghallgathatók, arról egyelőre nincs döntés.

„Működni fog” – igyekezett a Kreatív kételyeit eloszlatni Haakon Dahl is. „Norvégiában most azt látjuk, hogy a fiatalok sokkal érzékenyebbek az illegális letöltések ügyében, mint akár csak néhány éve voltak. Kezdik megérteni, hogy a zenészek nem fognak megélni abból, ha ingyen adják a zenét. Eléggé érdekes trend.”

Pál Zsombor

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés