hirdetés
hirdetés

A Bár vesztesége eltörpül a Viasat várható éves eredményében

2008-10-22
Éves eredményekről szóló sajtóbeszélgetést szervezett a Viasat3 tévécsatorna, de a jelenlévő újságírókat főleg a Bár 2.0 műsor fiaskója érdekelte. Magyarázatok és sok milliárdos bevételek más forrásokból.

Mint azt korábban megírtuk, október 26-án került adásba utoljára a Bár 2.0 a Viasat3-on. A műsor indítását szeptemberben Hámori Barbara, a csatorna programigazgatója azzal magyarázta, hogy annak elsősorban imázsépítési megfontolásai voltak, most azonban a társaság vezetői mégis úgy döntöttek, hogy a valóság-show kerüljön le a csatorna műsoráról.

Hivatalos közleményükben korábban úgy fogalmaztak, a műsor teljesítette a tőle elvártakat mivel "a műsorfolyam hosszára a formátum teljes rugalmasságot biztosít a sugárzó csatornáknak". Azt az ellentmondást a csatorna sajtóbeszélgetésén Kocsis Attila vezérigazgatónak sem sikerült feloldania, hogy, ha a műsor valóban csak márkaépítésre szolgált, akkor annak bukása miért nem kudarc a csatornának.

A vezérigazgató erre csak annyit mondott, egy tapasztalattal gazdagabbak lettek, azt a kérdést ugyanakkor nem kívánta kommentálni, hogy kinek a szakmai felelőssége, hogy a műsor nem az elvárásoknak megfelelően teljesített.

Online következmények
A Bár 2.0 weboldalát az Origo készítette. Úgy tudjuk, az oldal látogatottsága összemérhető volt a tévéműsor nézettségi adataival, azonban adódtak olyan technikai problémák az élő közvetítéssel, amelyeknek következtében az oldal látogatottsága is csökkent.

Arról, hogy a műsor idő előtti befejezése milyen következményekkel jár a weboldal esetében, Koltai Péter, az Origo Videáért is felelős üzletág igazgatója annyit mondott, az üggyel kapcsolatban még tárgyalásokat folytatnak a Viasat képviselőivel. Arra a kérdésre, hogy a tévétársaságtól számíthatnak-e valamiféle ellentételezésre a kieső látogatók miatt, még nem tudott válaszolni.

Szomorú pultosok, boldog részvényesek
A Bár második részének kudarca ellenére a cég igen eredményes üzleti évet zárhat. A nagyságrendileg 100 milliós költségvetésű valóság show bedőlése majd csak a negyedik negyedéves eredményekre lesz hatással, az már most látszik, hogy a társaság komoly nyereségnek néz elébe, amelyekhez képest csekélynek tűnik a Bár 2.0 okozta veszteség.

A Viasat harmadik negyedéves árbevétele a tavalyi év hasonló időszakához képest 48 százalékkal, 34-ről 51millió svéd koronára nőtt, ami nagyjából 1,25 milliárd forint.

Az év első kilenc hónapjára vetítve a növekedés 32 százalékos, az árbevétel 116-ról 153 millió svéd koronára nőtt, ami megközelítőleg 4 milliárd forintnak felel meg. A bevételi adatok a Viasat3 és TV6 csatornák összes bevételét, köztük a "netnet" alapon számított hirdetési bevételeket is tartalmazzák, amelyekről konkrét számokat nem árult el Kocsis Attila, de azt külön kiemelte, hogy annak ellenére sikerült jó számokat hozniuk, hogy azok a januárban indult TV6 üzemeltetéséből fakadó negatív hatást is tartalmazzák már.

A harmadik negyedéves üzemi eredmény így a tavalyi 3 millió svéd koronáról több mint duplájára, 7 millió koronára nőtt, ami 14 százalékos üzemi nyereségrátát jelent, míg az első három negyedéves üzemi eredmény 19 millió svéd koronáról 25 millió koronára emelkedett, ez 16 százalékos üzemi nyereségrátának felel meg.

Csuday Gábor

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés