A BBC saját sorozatai vicces jeleneteivel buzdít az otthonmaradásra
2020-03-27
Kell az a fanyar, brit humor a nehéz időkben is.
A BBC saját archívumához nyúlt, hogy minden nézőjében tudatosítsa mennyire fontos is az otthon tartózkodás. A brit közszolgálati csatorna korábbi sikeres vígjáték-sorozatainak a jelenkori eseményekhez passzoló jeleneteit szedte elő, és milyen jól tette. A műsorok közötti szünetben sugárzott klipek között találjuk a The Thick Of It című poitikai szatíra Malcolm Tuckerének (Peter Capaldi szenzációs alakításában) kirohanását is, amikor kollégáinak bejelenti, hogy az épületet lezárták, se ki, se be nem mehet senki.
"Emberek, figyeljetek, kib*szott zárlat van! Mintha csak egy börtöndrámában lennénk. Ez a kib*szott Remény rabjai, csak több szartúrással, és szabadulás nélkül" - mondja a jelenetben Tucker (Angolul persze viccesebb: "This is the fucking Shawshank Redemption, right? But with more tunneling through sh*t and no f*cking redemption.”) A bejátszás után érkezik aztán az üzenet a BBC-től: "Komolyan, maradj otthon. Segíts a vírus megállításában."
The BBC is now running this as a public information film between some of its programmes. pic.twitter.com/L92EuU17nk
— Jim Waterson (@jimwaterson) March 26, 2020
Más sorozatokat is újra felhasznált a BBC, hogy kiemeljék az otthonlét előnyeit és humoros oldalát is. Az I'm Alan Patrridge-ből pédául azt a jelenetet szedték elő, amikor a főhős egy egész napos James Bond-maratont tervez meg, a Mirandából pedig azt, amikor a főszereplő zöldségeket és gyümölcsöket vezényel karmesterként. Mint ahogy nem maradhatott ki a kampányból a The Mighty Boosh Isolation Song című szkeccse sem.
"Négy olyan klasszikus jelenetet találtunk a BBC hatalmas archívumában, amelyekről úgy ítéltük, mosolyt csalnak majd az emberek arcára ezekben a nehéz időkben, De az üzenet a klipek mögött nagyon is komoly" - mondta el a kampányról Kerris Bright, a BBC ügyfélkapcsolati igazgatója.
(Innen: The Drum)
A nyitókép forrása: BBC
Bicsérdi Ádám