Lejapánételezték a járókelők a Saatchit
A kreatívigazgató csak hátráltatja a munkát, a Saatchi & Saatchi meg egy japán étel – többek között ezt is megtudhatták azok, akik eljöttek ünnepelni és bulizni a Kreatív kitudjahányadik Hipnózis díjátadójára, a Merlinbe.
Rekordszámú nevezés, rekordszámú shortlistes, rekordszámú díjazott munka – nem csoda, hogy a 2011-es Hipnózis Reklámverseny hosszasan elnyúló díjátadó gálájának már a felénél elkezdtek kiszivárogni az emberek a Merlin előadóterméből a kinti bárpult irányába. A hivatalosan fél kilenckor, a gyakorlatban viszont este fél tízkor kezdődő ünnepség majdnem éjfélig elhúzódott, hiszen Román Balázs, a Kreatív Online, Szigeti Péter, a Kreatív magazin főszerkesztője és Vándor Ágnes, a Kreatívot kiadó Professional Publishing Hungary ügyvezetője több mint negyven díjat osztottak ki.

Persze így is sokan bírták a gyűrődést, többen visszaszivárogtak a bárpultnál feltöltődés után, többeket pedig István Kovács, a Berlini Magyar Tv szórakoztató műsorvezetése kötözött a székéhez. Különösen nagy sikert aratott a Batthyány-téren forgatott riport bejátszása, amelyen az utca emberei mondták el István Kovácsnak, hogy a magyar reklám túl hangos, és a Saatchi & Saatchi valószínűleg egy japán étel. A riporter előadta saját, a reklámosoknak írt dalszerzeményét is, amelyben a Házibuli kedves taktusai csendülnek fel. A videóban láthatják és hallhatják is ezt a dalt, az elejétől a végéig.
A díjátadón a Vodafone kereplőhangot utánzó tapsoló szerkezetei is szolgáltattak némi hangzavart, de volt rendesen örömujjongás is – főleg, amikor a Saatchi munkatársai mentek fel a színpadra. Nagy volt a boldogság a Laboratory és az Ogilvy háza táján is, néha elégedetlenkedő, kritikus hangokat véltünk azonban hallani a Friendly Digital munkatársai felől, és némi csalódottságot láttunk a korábbi években az év ügynökségeként végző, ám idén az ötödik helyre csúszó DDB-sek arcán is. Kis vigaszt jelenthetett nekik, hogy a díjátadót a Berlini Magyar Tv-n keresztül élőben követő nézők az ő Amnesty-s munkájukat választották kedvencüknek az összes bemutatott alkotás közül, de a díjként járó kosár sört nem vették át (legalábbis nem a gálán) – talán mert éppen a pultnál álltak már.
A díjátadó után a Merlin előadótermének kapuin kívül már hatalmas, bulizni vágyó vagy / és örömmámorban úszó tömegre leltünk, Popbitch már pörgette a lemezeket, a Vodafone meg „ki mit tesz/tenne a magyar reklámért” témában meghirdette reklámvers-versenyét. A sörök, borok, ja igen, és a Merlin bejáratában a Zsindelyes jóvoltából a vendégeket fogadó welcome-pálinkák után valahogy azonban már nem igazán szárnyaltak a rímek. A felajánlott Galaxy Tabet végül az alábbi verssel Szerényi Szabolcs, a Kreatív szerkesztője nyerte, akire mindannyian nagyon büszkék vagyunk.
Vajda János: Az reklámszakma dícséretje |
Reklámot csinálni nem könnyű, tudom, Hisz jót kell csinálni, hatásosat, szépet, Kívülálló vagyok, de írok rólatok, |