hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szerepzavar

A beszerzési vezetők és az ügynökségválasztás

Általánossá vált, hogy a beszerzési igazgatók döntenek a reklámköltésekről. Valóban kizárólag az anyagi szempontok számítanak? Mi alapján hoz döntést egy beszerzési vezető? A Kreatív magazin cikke.
hirdetés
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
 
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Az elofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
 
Ha nincs élő előfizetésetek, itt választhatjátok ki a számotokra megfelelő csomagot.
E-mail cím:
Jelszó:
Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Németh idén januárban távozott a TV2 senior kreatív produceri pozíciójából, és eddig kérdéses volt, hogy hol folytatja tovább a karrierjét. 

A Dove és Lizzo közösen lépnek fel a fiatal lányok mentális egészsége érdekében. 

A Wavemaker társ-kreatívigazgatója a D&AD New Blood Awards Duolingo zsűrijében bírálja majd el a feltörekvő kreatív tehetségek pályázatait.

Influencer-menedzsmenttel, kampánykezeléssel és tartalomgyártással is megbízta a Samsung az ACG-t. 

A piac mérete tavaly 13,195 milliárd forint volt az MPRSZ adatai szerint, ami 9 százalékos csökkenést jelent a 2019-es 14,5 milliárd forinthoz képest. 

Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Osztom Papp Zsuzsa véleményét miszerint „A magyar reklámszakma több sebből vérzik, és ezek közül csak az egyik a beszerzés negatív hatása.” Sajnos ezzel
testközelből kellett az elmúlt több mint egy év során szembesülnöm. Én egy online történelmi napilap kommunikációs vezetője vagyok. Tavaly indítottunk egy rovatot,
amely a folyamatosan bővülő tartalmunkra támaszkodva ajánl a nagy múltú cégeknek, egyedi tartalmi szolgáltatást és minden eddigitől eltérő márkakommunikációs
lehetőséget. Közvetlenül megkeresve ezeket a cégeket szörnyű kommunikációs lehetőségekkel és hozzáállással találkoztam.
Mivel nem nagynevű ügynökség munkatársaként jelentkeztem (telefonon) ezért örültem, hogy egyáltalán e-mailt küldhettem, nemhogy még egy személyes találkozót
egyeztethettem volna. Sajnos azt kellett tapasztalnom, hogy „üzenetünk”, ajánlatunk a marketing és kommunikációs vezetők elé már el sem jutott (elakadt az
asszisztensnél, aki ugye nem szakember) vagy ha eljutott még a fáradtságot sem vette, hogy megértse ajánlatunk lényegét.
Kicsit úgy érzem, mintha mindenki egy iskolába járt volna ahol azt tanítják, hogy a marketing és kommunikáció online megjelenési formája egy tartalomszolgáltató
portál esetén kizárólag a banner és a link. Ezt már csak az is bizonyítja, hogy az ismételt megkeresés során az esetek 99%-ban a következő választ kaptam
(természetesen az átirányított asszisztenstől ): „Sajnos idén már nem kívánunk több honlapon hirdetni…”, vagy „A marketing büdzsénk nem enged több
online hirdetési felületet” stb. stb.
Pedig magyarul írtam és magyaráztam az ajánlatunk lényegét (lehet, hogy ez volt a baj ). Azért volt sikerélmény is hiszen aki vette a fáradtságot és
személyes találkozót is biztosított, ahol bemutatkozhattunk ajánlatunkkal azzal a mai napig is gyümölcsöző a kapcsolat. A sajnálatos, hogy ez csak az esetek kis része.
Amiért hozzászóltam a cikkhez az a tapasztalatom, miszerint a beszerzési vezető is tud ebben a témában felelős döntést hozni. A mi pozitív tapasztalatunk is ez volt.
Amennyiben a beszerzési vezető felé a marketing vagy kommunikációs munkatárs mindkét fél számára értelmezhető módon képes kommunikálni az ajánlatok lényegét,
akkor meghozható olyan döntés, amelyben az ár mellett igen is sokat számíthat a kreativitás és a minőség.
Szerintem ezekben a döntésekbe sokszor nagyobb jelentősége van a belső kommunikáció minőségének, mint az ajánlat megfelelőségének. És még egy dolog, kicsit utalva
a mondandóm elejére, ha nem hozzáértő kézbe jut az ajánlat, akkor a beszerzési vezető sem tud megfelelő döntést hozni és bezárul a kör.
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés