hirdetés
hirdetés
hirdetés

A bevándorlókhoz hasonlította a lábgombát a Canesten reklámja

A Canestennek szánt márkázott tartalom címében történt, később azzal is viccelődtek, hogy a lábgombának nem kell útlevél és GPS.

hirdetés

Az Indexen jelent meg kedden egy márkázott tartalom a Canesten bőrgomba elleni kenőcs számára, amelyet a Brand & Content készített, és amelynek a címe a bevándorlókhoz (pontosabban: a „bevándorlókhoz") hasonlítja a lábgombát, és felteszi a kérdést: mit lehet ellene tenni?

A B&C tulajdonosa Starcz Ákos, aki korábban a Libri-Bookline vezérigazgatója volt, majd a B&C-n keresztül felvásárolta a Next Wave Europe ügynökséget, a CEMP Sales natív tartalombeszállítóját. (Kereskedelmi oldalon az alapítványi tulajdonba került Index változatlanul a CEMP Salesszel működik együtt.)

A cikk hamar lekerült az oldalról, és felváltotta egy teljesen más, semleges hangvételű tartalom:

Kerestük az érintetteket az ügyben: az Indexet azért, hogy miként mehetett át a szűrőjükön egy olyan cikk, amelynek címe homlokegyenest ellentmond a portál cikkei alapján valószínűsíthető álláspontjának a „rajtunk élősködő" menekülteket tekintve; a Brand & Contentet azért, hogy kinek az ötlete volt ez, és hogyan ment át az ügyfélen és az Indexen; míg a Canestent gyártó Bayert szintén azzal, hogy miként mehetett ez át a marketingeseken.

Az Index főszerkesztője, Tóth-Szenesi Attila azt írta kérdésünkre: „Egy nagyon csúnya hiba volt, és nagyon sajnáljuk a dolgot. Az anyag úgy ment ki, hogy a heti ügyeletes szerkesztő nem látta. A tanulságokat levonjuk".

Pusztay András, az Index nemrég távozott vezérigazgatója egyébként pont a Kreatív egyik tavalyi konferencián büszkélkedett azzal, hogy az Indexen egyrészt jól elhatárolható, hogy mi fizetett cikk és mi szerkesztőségi tartalom, másrészt a fizetett hirdetések esetén is van kontrollja az újságíróknak – itt is utóbbi állhat annak hátterében, hogy aztán megváltozott a címlapi ajánló.

Az ügyfél nem látta

A Bayertől Benyó Zsuzsanna kommunikációs vezető egyelőre annyit közölt kérdésünkre, hogy „Nem ez a végleges szövege a kampányunknak". Nagy István Gábor, a CEMP marketingvezetője, aki a Brand & Content munkájában is résztvesz, azt írta: „a címadás a mi feladatunk, nem egyeztettük, az ügyfél nem kérte, nem hagyta jóvá, nem az ő kommunikációjának része, vállaljuk érte a felelősséget”.

„A Brand&Content csapat több szerkesztőség mellett, szoros együttműködésben évente több száz támogatói tartalom létrehozásában vesz részt, kínosan ügyelve arra, hogy az ügyfelek, az olvasók és a kiadványok érdekei egyaránt érvényesüljenek a megjelenéseknél.

Az említett cikknél ebbe az összhangba sajnálatos hiba csúszott, amit igyekeztünk azonnal korrigálni. A szerkesztőségekkel együttműködve igyekszünk megerősíteni munkafolyamatainkban azokat a garanciákat, amelyek kizárják a hasonló hibák előfordulását. A hiba miatt az érintettek elnézését kérjük” – írta Nagy István Gábor.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés