hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Chrome robbantott, az Explorer uralkodik, a Firefox kuka

Visszavette a vezetést az Explorer a hazai internetes böngészőpiacon. A Chrome elképesztő debütálása után sokan máris a trónkövetelőt látják benne.
hirdetés
Kapcsolódó cikkek

Az Adverticum adserver fejlesztő-üzemeltető cég augusztusi felmérése szerint a várakozásoknak megfelelően a Firefox múlt havi élre törése csak pünkösdi királyság volt, az Explorer visszaelőzött a magyar piacon. A Microsoft böngészőjét a felhasználók 58,6 százaléka választotta szemben a Firefox 38 százalékos szeletével. Ez az utóbbi részéről mintegy 11 százalékos zuhanást mutat, míg az Explorer 12 százalékkal növekedett.

Visszaállt tehát a rend, aminek okai között Korányi Teodor, az Adverticum sajtóreferense a következőket jelölte meg: sokan visszaálltak a munkába a nyári szabadságok után, és a cégek inkább a Microsoft böngészőjét használják. A Firefox 3 megjelenése keltette médiafigyelem lecsengett, és ugyan sokan próbálták ki az új verziót, annak stabilitási problémái és lassúsága miatt a felhasználók visszatértek az Explorerhez. Persze hozzátehetnénk még azt is, hogy a számítógépekre általában a Windowst telepítik, amiben már eleve benne van az Explorer, és csak kevesen foglalkoznak azzal, hogy egy új böngészőt telepítsenek a gépükre. Korányi szerint a szeptemberi mérés különös izgalmakat hozhat, hiszen a Google szeptember 1-én megjelent Chrome-ját csak a következő hónapban mérik.

Bár a Chrome megjelenését bevezető és követő médiahype hatása sem elhanyagolható, mégis szinte hihetetlen, hogy a Google böngészője egy nap alatt 1 százalékos részesedést szerzett a piacon – adta hírül számos félhivatalos vállalati és geek blog Aodhan Cullen, a StatCounter webforgalom-elemző cég ügyvezetőjének bejelentését tolmácsolva. Cullen hozzátette még: „a háború a Microsoft ellen folyik, a vesztes mégis a Firefox lehet”.

A Kreatív Online megkeresésére Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője elmondta, hogy nagyon örül a Chrome szinte azonnali sikerének. „Az eredmény azt mutatja, hogy érdemes volt piacra dobni egy olyan böngészőt, amelyet nem a ’90-es évek elsősorban szövegekkel telezsúfolt honlapjai, hanem napjaink dinamikus, interaktív, élő weboldalai kezelésére terveztek” – fogalmazott Peresztegi. Hozzátette még, hogy a kutatások azt vetítették előre, hogy több időt töltünk, több helyre kattintunk, többet vásárolunk azokon az oldalakon, amelyek  gyorsabban töltődnek be. „Ez pedig üzletileg nagyon sokat érhet, hiszen a Chrome egyik fő vonzereje a gyorsasága” – zárta.

A globális piacon az Explorer uralma megkérdőjelezhetetlen. A StatCounter szeptember 3-án közreadott jelentése szerint a Microsoft böngészőjének 70 százalékos a részesedése a világon, míg a Firefox 22 százalékkal szerénykedve a második.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó cikkek

Hozzászólások (8 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
>Érdemes lenne viszont elgondolkodni azon, hogy a Firefox valóban van-e annyira jó, >hogy itthon 38 százalékon álljon, vagy emögött inkább a hazai Microsoft gyűlölő,
>rettentő meggyőződéses alternatív hiszti húzódik-e meg?

Ebben igazad van. A 20-25% részesedés reális, innét lehet tovább nőni. Az e fölötti rész mindenképp a magyar felhasználók Microsoft ellenességén, illetve az IE6
korábbi gyenge teljesítményén alapszik. Továbbá anno a Netscape volt az alternatív böngésző, az ő részüket is vsz. a Firefox kebelezte be.
#
na, index tesztjei meg mást mutattak :)
Ezért kérdeztem, hogy mire gondolsz, ki téved :)

http://index.hu/tech/szoftver/chr030908/

"A biztonság kedvéért mi is kipróbáltuk, és ha ennyire nem is volt földbedöngölő a különbség, a Chrome azért alaposan elvert mindenkit: 616 pontot hozott össze a
teszten, ahol a Firefox 94-et, a Safari 64-et, az Opera 12-t, az Explorer új bétája meg nemes egyszerűséggel belefagyott.

Reálisabb képet mutat a független SunSpider teszt, amivel pár hónapja már összemértük a böngészőket, és a Firefoxot hozta ki a leggyorsabbnak, ami a 26 feladatból
álló sorozatot 6,92 másodperc alatt végezte el (a leglassabb az Explorer volt 14,94-gyel)."
#
Arra, hogy az origo tesztje szerint viszont a Firefox 3 lassabban indul és lassabban tölti a lapokat, mint az Explorer 8 és a Chrome. Igaz, hogy hármójuk közül a Firefox a
legkevésbé memóriaigényes.
#
mire gondolsz, hogyhogy ki téved?
#
Valóban, az összehasonlításnak ekkor lesz értelme. Érdemes lenne viszont elgondolkodni azon, hogy a Firefox valóban van-e annyira jó, hogy itthon 38 százalékon álljon,
vagy emögött inkább a hazai Microsoft gyűlölő, rettentő meggyőződéses alternatív hiszti húzódik-e meg?
#
http://index.hu/tech/szoftver/chr030908/

Az igazi összehasonlítás a végleges IE8, Chrome 1.0 és Firefox 3.1 között lesz érdekes...

Az, hogy a Firefox pár év leforgása alatt 38%-ot ért el, az elképesztő eredmény. Pláne ha figyelembe vesszük, hogy ez máshol csak 20-30% körül mozog...

http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=1

ez idő alatt az Opera gyakorlatilag értékelhetetlen szinten maradt, a Netscape pedig belebukott a böngésző háborúba... csak, hogy a "nagyobbakat" említsem.
#
Balee,

http://www.origo.hu/techbazis/internet/20080903-google-chrome-teszt.html

akkor ki téved?
#
"annak stabilitási problémái és lassúsága miatt a felhasználók visszatértek az Explorerhez" --> nemá'. Ekkora zöldséget ne írjunk már le. IE elég köztudottan a
leglassabb, leggyengébb a mezőnyben. Firefox3-as stabil, megbízható és végre a memóriakezelését is megoldották. Gyorsabb, mint az IE, mérésekkel is bizonyítják
folyamatosan (ld. Indexes cikkek).

A 38%-os részesedés, szerintem csodás. Olyan, mintha mindenkinek járna céges autó, mondjuk Lada, de a tulajok 38%-a mégis inkább leteszi a céges autót és vesz egy
Audit... Azaz erőfeszítést tesz arra, hogy ami ingyen van és kézen fekvő (IE), lecserélje valamire, amiért erőfeszítést kell tennie (installálás, telepítés,
addon-ok, stb.)
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés