hirdetés
hirdetés
NKN-DF tudósítás

A digitális világ olyan, mint a levegő

2010-04-29
Hogy kell jól és rosszul márkát építeni az interneten? Mik a tanulságok és mi az online brandépítés tízparancsolata? Piers Guilar, a Siegel+Gale stratégiai igazgatója megmondta a Nagy Kreatív Nap-Digital Festival-on.

Piers Guilar
Piers Guilar
„Az emberek azt hiszik, tudják, mit jelent a digitális világ, de nem tudják” – kezdte erős felütéssel előadását Piers Guilar, a Siegel+Gale stratégiai igazgatója. Nagyon vártuk, hogy megtudjuk, mi az a Using digital to build your brand prezentációjából a Nagy Kreatív Nap – Digital Festivalon.

Ehelyett a cégeknek digitális életmódtanácsokat kaptunk, szemfényvesztéstől mentesen, ahogy Guilar be is ígérte: egyszerűen, gyakorlatiasan és pragmatikusan beszélt.

A szakember három pillérre fűzte fel gondolatmenetét, kiemelve azt, hogy vannak jó és rossz digitális tapasztalatai az embernek. Rossz az, ami frusztráló, jelentéktelen, ismétlődő, összevazar és bonyolult. Mint például a BMW-kbe installálható iDrive digitális zeneszolgáltatás, aminél hat lépés, mire egy zeneszámot tárolni tudunk. A jó digitális szolgáltatás ezzel szemben könnyen kezelhető technológiára épül, használata egyszerű, és sokszor kreativitásra ösztönöz. Könnyebbé teszi a mindennapjainkat, a fogyasztóknak személyre szabott szolgáltatásokat nyújt, és állandó használatot kíván meg, anélkül, hogy a fogyasztót ez zavarná.

 


Ezután számokat kaptunk sorban. Megtudtuk, hogy a föld lakosságának 28 százaléka, vagyis 1,8 milliárd ember internethasználó, hogy havonta egymilliárd keresést futtatunk a Google-n, hogy a Facebook a világ harmadik legnagyobb országa lenne, ha regisztráltjait lakosoknak tartanánk, és hogy az USA-ban minden nyolcadik házaspár a közösségi médiában keresztül ismerkedett meg.

Guilar szerint az internet harmadik korszakában járunk. Az első az információé és a kommunikációé volt, a mésodik a kereskedelemé, a harmadik viszont már a személyre szabhatóságé. Az internet 3.0-ban viszont a fogyasztóknak már hatalmukban áll márkákat tönkretenni, így a vállalatok felelősséggel tartoznak a tetteikért, és nekik is internetpolgárként kell viselkedniük az online világ etikai szabályai szerint.

Legvégül Guilar megosztott tíz tippet az online brandépítésre, és legtöbbhöz példákat is rendelt. Ezek közül az egyik legfontosabb üzenete az volt, hogy olyat kell kitalálni a cégeknek, ami ma működik, és nem olyat, ami lehetséges, hogy holnap fog. Guilar azt is tanácsolja, hogy nem szabad egyetlen digitális csatornában bízni, és érdemes a fogyasztói realitásokat kielemezni és azokra építeni. Sokan elmondták már előtte, hogy a felhasználói felületet egyszerűre kell megtervezni, a tartalmat ingyen kell kínálni és megoszthatóvá kell tenni.
 

Bátorfy Attila

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés