hirdetés
hirdetés
hirdetés

A filmes zsűri a kliséket díjazta Cannes-ban

A cannes-i kreatívfesztivál Young Lions versenyén ismét indultak magyar fiatalok, idén filmes kategóriában, de az aranyoroszlánt a zsűri sajnos nem nekik ítélte. Az alkotókkal beszélgettünk a tengerparton.

hirdetés

A Young Lions filmes kategóriájának idei megmérettetésén összesen 38 csapat versenyzett, akiknek 48 óra állt rendelkezésükre, hogy leforgassák és megvágják a maximum 60 másodperc terjedelmű kisfilmüket. A verseny fő támogatója a Nokia és a Getty Images volt, ami az eszközhasználat feltételeit is megszabta. A versenyzőknek a filmet egy Nokia N8-assal kellett leforgatniuk, és csak olyan zenéket illetve stock fotókat használhattak, amiket a Getty-ről töltöttek le. A briefet a Global Angels-től kapták.

Idén Szita Melinda, a Grey szövegírója és Nagy Gergely, a Grey art directora indult a cannes-i aranyoroszlánért, amit sajnos az amerikaiak vittek el. A versenyről , a filmekről, és a zsűriről kérdeztük őket.

A magyar csapat munkája:

A győztes munkák:

1. helyezett: USA Hispanic

2. helyezett: Dél-Afrika

3. helyezett: USA

hirdetés
Hozzászólások (3 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Szerintem az alapvető különbség nem ott van, hogy fólia volt- e az objektív előtt, vagy egy kitömött oposszum. Még csak el sem kell menni az ötletek megfogalmazásáig,
hanem a filmeket látva nekem úgy tűnik: valamelyik csapat másképp értelmezte a "film" kategóriát. Az én meglátásom szerint a nyertesek nem passzolnak sem klasszikus
tv-spot, sem a vírusfilm fogalmához (bármit is jelentsen utóbbi). Mindhárom - de leginkább az ezüst és bronz - csapat nagyon Cannes specifikus anyagot csinált, amelyek
távolról sem állnák meg a helyüket a rideg való világban. Nem azért, mert szépiára vagy steampunkra fényelték, hanem egész egyszerűen azért mert a fesztivál 7
napján és Palais területén kívül senki nem értené, hogy mi a lócsöcsről van szó. Kinek és miért van Nokia N8-a és azt miért adja el? Ki az a két arc aki megvett 20
másodpercet? Ha nem tudom a háttérsztorikat, akkor csak nézek nagyon de nagyon bután. Arról nem is beszélve, hogy a dél-afrikai csapat anyagában egy nagyon direkt és nem
túl blikkfangos puncsolást is lehet érezni a főszponzor irányába.(Persze lehet, hogy csak a vegytiszta, káeurópai rosszindulat beszél belőlem is.) Egy szó mint száz:
ezek a vírusok laboratóriumi körülményeken kívül életképtelenek.
Linda és Geri filmjével kapcsolatban: lehetett volna még a fingon mit reszelni. Lehetett volna lágyabb az animáció, több a lansflare, vagy kitapétázhatták volna egy
finom Morcheeba melódiával, de az, hogy ne lett volna benne gondolat? Az ötlet erőssége az, hogy aki életében látott már számítógépet az egy pillanat alatt megérti az
üzenetet, ami egyszerű mint egy pötty: klikkelsz=segítesz.
Teljesen hülyebiztos, elegáns megfogalmazás, minimalista formában, és nem kell hozzá két zsebhírdető vagy egy Nokia, hogy a részének érezzem magam.
#
Kösz a kommentet, mi ettől függetlenül nem látjuk rossznak a melót, tudom, mi vagyunk a gyerek szülei, nem lehetünk elég objektívek, de látjuk, hogy helyenként kócosak
a fogai meg görbék a lábai. Amúgy örültem volna, ha vállalod a neved.

Linda
#
Kedves Melinda és Gergely!

Először is hadd gratuláljak, szép siker, hogy eljutottatok Cannes-ig, hogy az oroszlánkölykök közt megvillanthattátok fogaitokat.

Hanem.

Ne legyetek csalódottak.
Sajnos nem csináltatok jó anyagot.

Lehet, hogy sokat kínlódtatok, dolgoztatok rajta, forgattatok, újraforgattatok, vágtatok, animáltatok (a kurzorokkal kellett szarakodni, nyilván), zenét is próbáltatok
keresni, hogy jó legyen (a műanyag fóliát is levettétek arról az átok Nokiáról) – ám egyetlen dolgot felejtettetek el.

Gondolkodni.

Illetve: túlgondolkodtátok. Rákattantatok a formára, hoztátok a minimalista animációt, de ez nem az a feladat volt, ahol a forma el tudja vinni a tartalmat. “Keep your
eyes on the ball”, idézhetnénk, de ti mindennel foglalkoztatok, csak a labdával nem. A nagy kreatívkodásban kiment a fejetekből, hogy milyen üzenetet kell átvinnetek.
Hogy mit kell megértetnetek másokkal. Hogy mi a probléma, mire kell a megoldás. Hogy konkrétan mi a célja a reklámnak.

A első három helyezett szituációkban gondolkodott. Olyan szituációkban, melyekkel kimozdultak arról a röppályáról, ahol a többi 268 versenyző izmozott, hogy valami
roppant kreatívat alkosson. Újszerű narratívával tették megélhetővé a problémát. Rádöbbentettek egy helyzetre, és valós megoldást javasoltak. Lehet, hogy egyszerű,
számotokra didaktikus módon – de mégis hatottak.

Bizony, a zsűri ilyen szempontok alapján döntött. Az ötletet díjazta, az érthető, meglepő, de mégsem öncélú ötletet, ami jelen esetben független volt
technikától, fóliától, stockzenétől. (Nem is sejtettétek, hogy ezért adtak “csak” egy Nokiát, nem pedig egy MGM Panavisiont?)

Szóval ne legyetek csalódottak, tényleg.

Jó cuccok toltak le benneteket.
Ennyiben nem olyan fura a szitu.


ps.
“A filmes zsűri a kliséket díjazta”
Remélem, már értitek, ez a kreatívos cím mekkora hülyeség.
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés