hirdetés
hirdetés

A GVH álhitelezőket büntetett

2010-10-15

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kilencszázezer forintra bírságolta meg a Euromobilient, a több hónapon át tartó, intenzív reklámhirdetései miatt. A cég úgy hirdetett hiteleket, hogy nem is adhatott volna.

Kilencszázezer forintra bírságolta a GVH a Euromobilient jogsértő reklámtevékenységért. A GVH azért indított eljárást a cég ellen, mert hirdetéseik azt a látszatot keltik, mintha kölcsönt, hitelt nyújtanának.

A reklámok elolvasásakor ugyanis a fogyasztók arra a következtetésre juthatnak, hogy azonnal megkaphatják az általuk igényelt összeget, amelyet ezt követően havonkénti törlesztéssel fizetnek vissza. A cég azonban nem hitelezéssel, hanem fogyasztói csoportok szervezésével foglalkozik, hitelt nem is nyújthatnának. A szolgáltatás iránt érdeklődő és azt igénybe vevő fogyasztók számára ez sokszor még a szerződéskötéskor sem derül ki.

Az Euromobilien az átlagosnál jóval kiszolgáltatottabb helyzetben lévő (BAR-listások, nyugdíjasok) fogyasztókat célzott meg hirdetéseiben, amelyeket olyan nagy példányszámú lapokban, mint a Blikk, a Bors, a Metropol, a Helyi Téma, a Napi Ász vagy a Nemzeti Sport tett közzé. Továbbá a GVH megtévesztésre alkalmas szövegnek ítélte a „vásárlói csoport rendszer, már 20 éve Magyarországon” kitételt is, amely alaptalanul a fogyasztói bizalom növelését eredményezi, valóságtartalma azonban nincs, hiszen a cég 2009-ben alakult meg.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés