A GVH az Electro Worldre is lecsapott
A versenyhivatal az Electro World két tavalyi akcióját – az augusztus 21-től szeptember 2-ig illetve a szeptember 3-tól szeptember 16-ig tartó leárazásait – vizsgálta. Az áruházlánc az országosan terjesztett reklámújságjaiban tájékoztatta a fogyasztókat a kedvezményekről, ugyanakkor a lap utolsó oldalán apró betűkkel arra hívta fel a figyelmet, hogy az adott termékre vonatkozó akció csak a készlet erejéig érvényes.
A GVH vizsgálat során kiderült, hogy a két akcióban több olyan meghirdetett termék - LCD televízió, mobiltelefon, nyomtató - is akadt, amelyek nem voltak kaphatóak és voltak olyan cikkek is, amelyeket nem a meghirdetett kedvezmény alapján lehetett megvásárolni. A versenyhatóság szerint bár az Electro World a „készlet erejéig” hirdette meg a kedvezményeket, a felhívása ellenére az akciós időszakban a kedvező áron meghirdetett áruból fennálló készlethiány jogsértő lehet, ha az akció kezdetén nem érhető el a termék az áruházban, vagy az indulókészlet irreálisan alacsony.
Mivel az Electro World hirdetési újságjában több ízben is megtévesztette a fogyasztókat, a GVH ötmillió forintra bírságolta az áruházláncot. Az összeg kiszabásakor a versenyhatóság tekintetbe vette, hogy a jogsértés az akcióval érintett termékek és áruházak kis hányadát érintette, az Electro World a felmerülő készlethiányt utánszállítással pótolta.
Mint ismert, a GVH szeptemberben több eljárás végeredményét hozta nyilvánosságra: a Magyar Telekomot és a Rossmann-t szintén ötmillióra bírságolta, a Penny Marketet, valamint az A 1 Pharma és a Sandoz Hungária gyógyszercégeket egy-egymillió forintra.