hirdetés
hirdetés
ADCE Awards 2010

A Heinekené az idei ADCE nagydíja

2010-07-13
Ismét a németek vitték haza a legtöbb díjat az Art Directors Club of Europe éves reklám- és dizájnversenyén. A fődíj az olasz Heineken-kampányé lett, a húsz magyar nevezésből viszont egy sem győzte meg a zsűrit.

A Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivállal ellentétben, ahol idén a tavalyi mélypont után ismét emelkedni kezdett a nevezések száma, Európában úgy tűnik, még nem ért véget a válság. Az Art Directors Club of Europe (ADCE) idén 19. alkalommal megrendezett versenyén ugyanis a tavalyihoz képest még közel egy százassal, 819-re csökkent a beküldött munkák mennyisége. A globális trendeket követve csökkent a tévés és a print reklámok száma, és még jobban előtérbe kerültek a webes és alternatív megoldások. Pedig a tagországok ügynökségeinek, amennyiben hazájuk versenyén arany vagy ezüst fokozatot értek el, még fizetniük sem kell. A többieknek is maximum 220 eurót.

A 19 európai országból verbuvált 51 tagú zsűri – köztük Tordai Péterrel, a DDB kreatívigazgatójával a film és Halász Gyulával, a HD Group kreatívigazgatójával a webes és alternatív megoldások kategória zsűrijében – összesen 24 aranyat és egy fődíjat osztott ki, további 158 munka pedig ezüstnek megfelelő jelölést kapott. A díjakat július 10-én adták át Barcelonában, az ADC Hungary 2009 díjazott alkotásai közül kiválasztott húsz magyar versenyző közül azonban idén egy sem nyerte el a zsűri tetszését. A Young European Creative Competition mezőnyében versenyző Horváth Andreának, a Leo Burnett munkatársának is díj nélkül kellett hazatérnie.

Akárcsak tavaly, a legtöbb díjat – elsősorban dizájn kategóriában – a műfajban Cannes-ban is jeleskedő németek vitték haza: a 24 aranyból 18-at, a 158 jelölésből 72-t ők zsebeltek be. A fődíjra azonban egy olasz munkát tartott érdemesnek a zsűri: A Heinekennek készített, „Are you still with us?” című integrált kampányt jegyző JWT Italy a fődíj mellett két aranyat és három jelölést is kapott – egyiket az Auditoriumért ambient média alkategóriában.
 

   

  



„Ez egy fantasztikus kampány, ami azért ilyen erős, mert a filmjei, a webes megoldása, az esemény része mind maximálisan kihasználják az adott csatorna erősségét. Rengeteg átélhető része van, amelyek külön-külön is nagyon erősek, de mégis egyben adják ki a nagy egészet” – mondta el a Grand Prix nyerteséről Tordai Péter. A DDB kreatívigazgatója szerint az ADCE Awards filmes kategóriája a többi „nyugati” fesztiválhoz hasonlóan két trendet mutatott: az egyik az adott médium valamely karakterének rettenetesen erős kihasználása, a másik pedig a megkapó, emberi érzelmi húrokat pengető erős storytelling.

Halász Gyula, aki nem először vesz részt az európai verseny zsűrijében, úgy véli, a klasszikus webes kategóriában semmi újat nem lehetett látni a pár évvel ezelőtti munkákhoz képest, az egyéb megoldásoknál azonban egyre nagyobb sikert aratnak a nagy lélegzetvételű projektek. „A berlini Mila / Jakob Tigges Berg című munkájába például hihetetlen energiákat fektettek, döbbenetes részletességgel és odafigyeléssel valósították meg a zseniális ötletet” – hozta fel példának Halász.
 


 
A fiatalok versenyét a Wien Nord ügynökség munkatársa, Matthias Piske nyerte meg a társadalmi célú, This Human World szervezetnek készített Tied up című munkával.
 


Az Év diákja cím a német Mario Zoziné lett, aki a Music Televisiont népszerűsítő Oleg – Life of a weightlifter című rövidfilmjével vívta ki ezt az elismerést.
 




Film kategória:

1.      Title: AYSWU? - Integrated 

  • Category: Mixed Media Campaigns
  • Award: GOLD & GRAND PRIX
  • Agency: JWT Italy
  • Client: Heineken Italia
  • Product: Heineken
  • Country: Italy


2.      Title: EfeitoD

  • Category: Public service & Charity
  • Award: GOLD
  • Agency: BBDO Portugal
  • Client: Diferenças - Child Development Center
  • Product: Diferenças - Child Development Center
  • Country: Portugal


3.      Title: LAST CALL

  • Category: TV Commercials
  • Award: GOLD
  • Agency: Jung von Matt AG
  • Client: NBC Universal Global Networks Deutschland
  • Product: NBC
  • Country: Germany
     



4.      Title: The Closet

  • Category: TV Commercials
  • Award: GOLD
  • Agency: BETC EURO RSCG
  • Client: Canal+
  • Product: Canal+
  • Country: France
     



Print kategória:

1.      Title: The Berg

  • Category: Promotions & Mailings
  • Award: GOLD
  • Agency: Mila / Jakob Tigges
  • Client: Mila / Jakob Tigges
  • Product: Self Promotion
  • Country: Germany


2.      Title: The Fresh Stone-Age-Meat-Promotion

  • Category: Promotions & Mailings
  • Award: GOLD
  • Agency: DDB Berlin
  • Client: Bosch International
  • Product: Bosch
  • Country: Germany




3.      Title: Eye tracking

  • Category: Magazin & Trade Advertising
  • Award: GOLD
  • Agency: Euro RSCG Zurich
  • Client: DU Kulturmagazin
  • Product: DU Kulturmedien
  • Country: Switzerland




4.      Title: The SPIEGEL Print Campaign “Accurate Picture”

  • Category: Newspaper Advertising
  • Award: GOLD
  • Agency: Jung von Matt AG
  • Client: Spiegel-Verlag Rudolf Augstein
  • Product: Spiegel
  • Country: Germany

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés