hirdetés
hirdetés
Kiszavaz a fókuszcsoport

A külföldi Magyarország-arculat lesz a belföldi

2008-11-03
Itthon is bevezeti a Magyar Turizmus az év elején a külföldi hirdetésekben év eleje óta használt, épületek közé helyezett óriásemberekkel operáló arculatot, miután a 2009-es belföldi kreatívkoncepcióra kiírt tender összes esélyes munkája elvérzett a fókuszcsoport előtt.

Még szeptemberben zajlott az a tender, amelyen a Magyar Turizmus Zrt. a következő tematikus turisztikai év, A Kulturális Turizmus Éve 2009 arculatát választotta volna ki. A pályázatra hat ügynökséget hívtak meg, de az első kör után továbbjutásra érdemesnek ítélt munkák egyike sem aratott sikert a fókuszcsoport előtt, így a tendert eredménytelennek nyilvánították – tudta meg a Kreatív Online.

„Egyik kreatívötlet sem bizonyult átütőnek” – fogalmazott kérdésünkre Szűcs Balázs, az MT marketingigazgatója. A megbízásért a Kreatív Online értesülései szerint a Café Interactive, a Clair and Curtis, a Gestalt Team, az Ogilvy, a Raygun és a Remind indult, többen több pályamunkát is beadtak.

A készhez nyúlnak
Az MT a tender sikertelensége után úgy döntött, a külföldön az év elején bevezetett arculatból kiindulva dolgoztatnak ki egy belföldön alkalmazható Kulturális Turizmus Éve arculatot. A külföldi anyagokon a többi képi elemhez képest óriásira nagyított embereket illesztettek a tájakba és városokba, Szűcs Balázs szerint a belföldi kreatívok is ezt viszik majd tovább. Az első elkészült – egyelőre nem nyilvános – anyagokon szintén végeztek kvantitatív tesztelést, amelyet "nagyon pozitívan" fogadott a fókuszcsoport.

A tervek szerint a Kulturális Turizmus Évének kommunikációja öt fő területre – a kulturális rendezvényekre és fesztiválokra, a városokra és épületekre, a borra és gasztronómiára, az élő néphagyományokra és a kortárs kultúrára – összpontosít majd.

Az arculat elkészítésére azt az Artificial Groupot kérték fel, amely a külföldi anyagokat is készítette a Well márkastratégiája alapján. Az MT-nek erre azért van módja, mert a megbízás értéke a közbeszerzési értékhatár alatt marad – az eredménytelen tender sem közbeszerzési eljárás keretében zajlott. A médiavásárlást az MT korábban kiválasztott médiaügynöksége, a Mediacom végezheti.

Pál Zsombor

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés