hirdetés
hirdetés
hirdetés

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop

Átalakított kategóriákkal, még erősebb élménymarketinges és márkaaktivációs, valamint sales promotion fókusszal ismét jelentkezik a Kreatív nagy múltú btl-versenye, a Lollipop. Egy újabb fontos szakmai szervezetet, a MARESZ-t is bevontuk az M+ Lista és PR Toplista fontos versenyének a zsűrizésébe.

hirdetés

A kategóriák átalakításával a célunk, hogy a btl-alapú megoldások versenyeként ismert Lollipopot még közelebb hozzuk az élménymarketinghez (rendezvényes, event-megoldások), illetve márkaaktivációs, sales promotion szakterülethez, valamint a szintén hagyományosan a btl-eszköztárához sorolt direkt marketinghez.

Ennek a szemléletnek az erősítése vezérelt minket a kategóriarendszer átszabásakor, hogy az még az eddigieknél is áttekinthetőbb, egyszerűbb és „btl-esebb” legyen a kifejezés korszerű értelmében, ami manapság leginkább az élménymarketinges és márkaaktivációs, valamint az adatalapú direkt marketing megoldásokat takarja.

Szintén ezt a szemléletet erősítendő idén kiterjesztjük a zsűrizésbe bevont szakmai szervezetek létszámát. Így 2019-től már a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ), valamint a Direkt- és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) képviselői mellett a legfontosabb élménymarketinggel (is) foglalkozó szakmai szervezet, a Magyarországi Rendezvényszervezők- és -szolgáltatók Szövetsége (MARESZ) is delegál tagokat a Lollipop zsűrijébe. A zsűritagok még felkérés alatt, róluk később külön cikkben tájékoztatunk titeket.

Az átalakítás után a pályázatokat így két főkategóriában várjuk, az elsőben eszközök szerinti bontásban, itt a nevezéseket a felhasznált reklámeszközök szerint lehet beadni. Ebben a főkategóriában olyan, a klasszikus btl-eszköztárhoz tartozó megoldások nevezhetők, mint az események, instore megoldások, direkt marketing, szponzoráció, integrált btl-kampányok és különleges btl-megoldások. Ezeken belül még további kategóriákat találtok, részletek itt.

A másik főkategóriában annak célja szerint nevezhetitek a munkáitokat attól függően, hogy a márkaélmény, imázsépítés, eladásösztönzés, lojalitásépítés, pr vagy B2B kommunikáció terén hasított-e a legerőteljesebben. (Egy-egy megoldás természetesen több kategóriába is nevezhető.)

Fontos kiemelni, hogy a Lollipop továbbra sem reklámhatékonysági megmérettetés. Ennek megfelelően a versenyen nem az adott kampányok hatékonyságát bizonyító adatokat, hanem a koncepció és a kivitelezés színvonalát vizsgálja a zsűri, ezt kell tehát minél alaposabban és szemléletesebben – koncepcióleírással, képekkel, videókkal, adott esetben a megvalósult reklámanyagokkal – bemutatnotok.

Mivel számos kategóriában a kategória jellege korlátozottan enged teret a különleges, egyedi kreatív megoldásoknak – például biztonsági szempontok, vagy egy adott helyszín előírásai miatt –, a zsűri ezért a Lollipopon az ötlet és a koncepció márkához való illeszkedése mellett a megvalósítás technikai és vizuális színvonalát is azonos értékűen veszi figyelembe.

A Lollipopra a nevezés elindult, a versenyen szerzett pontok továbbra is komoly súllyal számítanak a MAKSZ és a Kreatív közös M+ Listáján, valamint a Pr Toplistán.

A nevezési határidő október 11. Minden egyéb információ itt.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés