hirdetés
hirdetés
hirdetés

K&V: Sperla Ervin

A marketing unszimpatikus, a Flash pedig bűn

„Egész más úgy állítani valamit, hogy tudod, hogy igazat mondasz” – tartja Sperla Ervin, a Microsoft első magyarországi marketing- és pr-főnöke. A később a Graphisofthoz átnyergelt, ma szabadúszó tanácsadóként és bloggerként dolgozó szakember nem vágyik vissza a céges világba, unszimpatikusnak tartja a rendszert, amit a marketing hajt, és harcol a Flashre épülő weboldalak ellen.
hirdetés
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
 
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Az elofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
 
Ha nincs élő előfizetésetek, itt választhatjátok ki a számotokra megfelelő csomagot.
E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív)
hirdetés

Németh idén januárban távozott a TV2 senior kreatív produceri pozíciójából, és eddig kérdéses volt, hogy hol folytatja tovább a karrierjét. 

A Dove és Lizzo közösen lépnek fel a fiatal lányok mentális egészsége érdekében. 

A Wavemaker társ-kreatívigazgatója a D&AD New Blood Awards Duolingo zsűrijében bírálja majd el a feltörekvő kreatív tehetségek pályázatait.

Influencer-menedzsmenttel, kampánykezeléssel és tartalomgyártással is megbízta a Samsung az ACG-t. 

A piac mérete tavaly 13,195 milliárd forint volt az MPRSZ adatai szerint, ami 9 százalékos csökkenést jelent a 2019-es 14,5 milliárd forinthoz képest. 

Hozzászólások (18 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
A unszimpatikus valóban magyartalan német jövevényszó, de a forum nem erről szól, ebből a szempontból off. (Amúgy is, az online kommunikáció jellemzően nem a
helyesírásra van sajna kiélezve, persze ez nem azt jelenti, hogy nem kell rajta javítani).
Viszont: Nem gondolom, hogy feltétlenül csak szakembereknek kell megszólalni itt. A nyugat-európai online üzletág már jelentősen megy a flash ellen, ami néhány éve,
még a mindent elsöprő újdonság, a jövő volt. Őszintén engem is zavar, ahogy zavarnak a dinamikus bannerek, és társaik. Vagyis nem zavar, de immunissá váltam rá. Nem
vonza a felhasználó szemét, sőt, egyérelműen jelzi, hogy REKLÁM VAGYOK, NÉZZ ÁT RAJTAM.
Én személy szerint hatékonyabbnak gondolom a megfelelő helyen ellőtt rövid PR-cikkeket, a jól célzott e-marketinget, és a letisztult, átlátható, egyszerű site-okat.
De ez csak az én véleményem, persze nem vagyok a terület császára, még koronázatlanul sem :-).
#
Az unszimpatikus szó benne van a Helyesírás c. 2004-es kiadvány szószedetében. Benne van továbbá az 1983-as Nyelvművelő Kézikönyvben, ahol az antikpatikussal együtt az
ellenszenves "fölösleges, elavulóban lévő, finomkodó" változatának tekintik. Német eredetű. Létezik. Tanulság: előbb olvas, aztán nyelvművel.
#
Bocsánat, de én kivételesen Sperla Ervin írásához szeretnék hozzászólni, ahhoz se sokat.
Itt csupa tanult szakember vitázik, javaslom, hogy nézzétek meg ezt az oldalt: http://ddb.hu/. Utána biztosan lesz véleményetek a flash-ről, még akkor is, ha eddig nem
volt. Utána pedig próbáljátok ideírni, hogy ennél a (kreatív?) ügynökségnél szerintetek ki és mivel foglalkozik?
#
De, pontosan erről van szó. Azért könnyebb hozzászólni a nyelvi vitához, mert érdekel, gondolkodtam rajta és van megosztható véleményem. A flash és a html nem
érdekel, ezért gondolkodni sem vagyok hajlandó róla.
#
akkor megmaradva a kicsit provokatív (nem a médiában dolgozol?) stílusnál, nem inkább az az oka, hogy könnyebb hozzászólni ahhoz, hogy antipatikus/unszimpatikus mint pl. a
flash/html vitához?
#
Mert az emberek ahhoz szólnak hozzá, ami érdekli őket. A cikk témája másodlagos, ha egyébként felvet egy apropót. Nem a médiában dolgozol?
#
miért van az (és persze nem csak itt) hogy a hozzászólások felének semmi köze az eredeti cikkhez? (és ne azt írjátok, hogy az enyémnek sem volt :))
#
Nekem az antipatikus is ellenszenves.
#
"de nem gondolom, hogy ki kellene javítanunk az interjúalanyaink szóhasználatát"

No, legalább nem a lap volt az unszimpatikusozó. De az sem felhőtlen öröm, hogy a PR-guru tette.
#
@KTamas ez megint egy a mai magyar társalgásban megszokott hiperbola. nem azt mondom, hogy az állam tartson el egy egyházat (erre sok helyen nincs is lehetőség), hanem azt,
hogy az egyház támogatását a híveire bízzuk - ne pedig a mindenkori fogyasztóra. annak, aki nem tud a szóbanforgó kapcsolatról, ez nem döntési helyzet, éppen ezért
kellemetlen helyzet.

a bármit támogatáshoz csak annyit: a Müller Milchről sem bizonyosodott be egyértelműen, hogy valóban nem támogatja az NPD-t, valóban létrehoz 1760 új munkahelyet
Leppersdorfban (más üzemei bezárásával...) stb. és ez állandósult védekező állásba kényszeríti a cég kommunikációját.
#
Én az unszimpatikuson szocializálódtam, azt, hogy 'antipatikus' kb. 2 éve hallottam először, viccen kívül, tudom, az utóbbi helyes elvileg, de nekem a mai napig az
unszimpatikus áll kézre...ööö...szájra.

@miou_v: én folyton azt hallom, hogy ne az állam támogassa az egyházakat, hanem tartsák el magukat... egy cég azt támogat a profitjából, akit csak akar. Legfeljebb nem
megy oda az ember (igen, ha egy ceg a Church of Satant tamogatna, akkor oda en nem mennek peldaul.)
#
a gloria jean's valóban nem a fenntartható fejlődés iskolapéldája, de nem csak az import szörpök miatt. bevétele jelentős százalékával a hillsong egyházat támogatja
meg a mercy ministriest.
(mielőtt bárki szót emel a jó ügy érdekében, tegyük fel magunknak a kérdést: oké, hogy a méregdrága kávé ára akármilyen egyház perselyébe hull? _függetlenül_
attól, h az egyébként pro-life vagy pro-choice kampányokat folytat.)

vajon ez mennyire egyeztethető össze ervin magasztos elveivel?
#
@chimie,
egyrészt meg lehet oldani, hogy legyen két verzió, de nem szokták. és pont az ügynökségek (mármint az ügynökségi honlapok) körében eszetlenül elharapózott a
parttalan pörgő-forgó flash-fétis, nulla tartalommal a máz mögött, úgyhogy én örülök neki, hogy elhangzott ez a gondolat, és esik némi szó a témáról.
#
egyrészt a helyesírási szabályzat és az idegen szavak is ötméteres körzeten belül van, másrészt ez a nyomtatott magazin interjúja, és ott üzemel - merthogy a tempó
engedi - olvasószerkesztő.

de nem gondolom, hogy ki kellene javítanunk az interjúalanyaink szóhasználatát, ráadásul nekem az unszimpatikus nem karcolja meg a fülemet (biztos antipatikus módon
szocializálódtam). elnézést, ha ez nyilvános nyelvrombolás.

azt azért megígérem, hogy ha valaki azt mondaná, hogy szabadna, azt valószínűleg titokban átírnám, amíg nem néz oda.
#
http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=unszimpatikus&word2=antipatikus :)

engem viszont jobban zavar a flash = bűn téma. természetesen megoldható, hogy az adott site-ot aki akarja/tudja az flashben nézze, aki meg nem, az html-ben.

mobillal meg számos nem flash site használata is nehézkes, ez egy másik kérdés.

végül de nem utolsósorban a gloria jean's ausztráliából hozatja még a kávéízesítő szörpöket is, nem mondanám a fenntartható növekedés koronázatlan királyának
:P

#
písz nektek is, tényleg van ilyen szó, így mondják pongyolán-helytelenül azt, hogy antipatikus. nincs a szerkesztőségben egy helyesírási kézikönyv? korrektor az
nyilván nincs
#
Szerintünk van ilyen szó. Peace.
#
olyan szó nincs, hogy unszimpatikus, ezt úgy szokás mondani, hogy antipatikus. Egy korrektor azért elolvashatná a cikkeket kiadás előtt, de legalább a címét
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés