hirdetés
hirdetés
hirdetés

A német kormány fellépne a Google ellen

Németország törvényi fellépést tart lehetségesnek a Google ellen, mert az igazságügy-miniszter szerint a kereső a Microsofthoz hasonló óriás monopóliummá válik.
hirdetés

Sabine Leutheusser-Schnarrenberger német igazságügy-miniszter arról nyilatkozott a Der Spiegel című hetilap hétvégi számában, hogy szerinte az amerikai Google internetes kereső és tartalomszolgáltató "a (programgyártó) Microsofthoz hasonlóan óriás monopóliummá dagad, túl sok hatalomra tesz szert azáltal, hogy túl sokat tud meg az emberekről különböző programjai révén", amilyen a például a Google Earth és a Google Books.

A miniszter azt mondta, hogy "első reakcióm nem a betiltás, de több átláthatóságot akarok, és szavatolni, hogy a felhasználók tudják, mi történik az adataikkal (…) Sok mindenen kell javítani, és ha ez nem történik meg gyorsan, akkor jogalkotóként kell intézkednünk" - így idézte szavait a Der Spiegel.

A Google egy németországi szóvivője azzal válaszolt, hogy az átláthatóság alapvető a Google működésében, és állandóan dolgoznak is növelésén.

Közben mind több a jele, hogy a hatóságok sokfelé elégedetlenek a Google egyre kiterjedtebb működésével. December közepén egy párizsi bíróság napi 10 ezer euró kártérítés megfizetésére kötelezte a Google-t mindaddig, amíg az informatikai óriásvállalat le nem veszi keresőszolgálatának kínálatából az engedély nélkül digitalizált francia irodalmi műveket. December végén egy kínai regényíró is perbe fogta a Google-t, miután a kaliforniai központú vállalat engedély nélkül vette fel digitális könyvtárába a szerző művét.

A múlt héten Nicolas Sarkozy francia államfő követelte, hogy a versenyfelügyelet vizsgálja felül a Google domináns piaci helyzetét, és kormánybizottság felállításáról is döntött, megvizsgálandó, milyen mértékben lehetne megadóztatni a Google és más keresőoldalak és portálok reklámbevételét.

(forrás: MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés