hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Nike vébés reklámját alig látta valaki

A Pepsi vébéreklámját a válaszadók négyötöde tudta beazonosítani, a Nike reklámjára alig emlékszik valaki. A Szentkirályit szerették a magyarok az Ipsos kutatása szerint.

hirdetés

Az Ipsos a 2010-es dél-afrikai labdarúgó világbajnokság után a focivébére készülr reklámok hatását kutatta. A magyar piacról négy márka, a Pepsi, Coca-Cola, a Nike és a Szentkirályi focis reklámjait vizsgálták júliusban 427 megkérdezett részvételével.

 

A kutatás legnagyobb meglepetése az volt, hogy a megkérdezettek számára a Nike „Write the Future” kampánya nagyon leszerepelt. A Nielsen kutatása szerint korábban a  vébé sztárjának kiáltották ki a Nike reklámot, és blogok, fórumok tízezrei írtak róla. Ennek ellenlére a magyar közönségben, úgy tűnik, alig hagyott nyomot. A válaszadók közül csak minden kilencedik látta, kétharmaduk tudta csak beazonosítani a márkát, és a válaszadók fele nem is értette a reklámot.

 

Négyötöde látta viszont a Pepsiét, valamivel több, mint fele a Coca és a Szentkirályi reklámjait. A reklámok beazonosításánál is a Pepsi szerepelt a legeredményesebben, a filmet látók több, mint négyötöde tudta beazonosítani a márkát, a többi termék esetében ez az arány egyaránt kétharmad körül mozgott.

 

A reklám hatásaival kapcsolatban a legtöbb pozitív érzést a Szentkirályi váltotta ki: a termék magyar volta, valamint Puskás Ferenc megelevenítése egyaránt közrejátszhatott abban, hogy a reklám képes volt arra, hogy közelebb hozza a márkát a fogyasztóhoz. A reklámot a válaszadók többsége hihetőnek, személyhez szólónak találta, és úgy érezte, hogy a reklám hatására többet tudott meg a márkáról. Ezen felül több mint kétharmad részük úgy érezte, hogy a reklám a termék egyediségét, a versenytársaktól való megkülönböztethetőségét is jól alátámasztja.

 

A két fő konkurens kólamárka, a Pepsi és a Coca egymáshoz közeli eredményeket ért el a vizsgált dimenziók többségében. A reklám hihetőségénél ért el lényegesen magasabb eredményt a Coca a Pepsinél.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés