hirdetés
hirdetés
hirdetés

A törvény szava

Sok olyan könyv van, amelyet nem a témája, hanem a szerzője ad el. Az viszont már ritkább, hogy egy kiadványnak egyszerre 22 olyan írója legyen, akinek a neve egyből felcsigázza az olvasót.
hirdetés
„Olyan, mintha 22 könyv lenne egyben” – írja az előszóban Bob Isherwood, a Saatchi & Saatchi reklámügynökség nemzetközi kreatívigazgatója, akivel a könyv szerzője, Mike Newman már dolgozott egy kreatív csapatban. Newman később Ausztráliában megalapította az M&C Saatchi hálózatához tartozó DNA ügynökséget.

A cím ironikus utalás Al Ries és Laura Ries társszerzők The 22 Immutable Laws of Branding és The 22 Immutable Laws of Marketing című alapkönyveire. Michael Newman könyvét mégsem a cím vagy a törvények adják el, hanem a nevek. A 22 törvényt – azokat, amelyek már bizonyított, univerzális szabályokon és a világ legjobb kampányaiból szerzett tapasztalatokon alapulnak – a szerzőt is beleszámítva – 22 nagynevű reklámszakember állította fel. Bár elsőre azt is gondolhatnánk, hogy száraz olvasmányról van szó, a híres emberek remek stílusának köszönhetően a könyv végig könnyed és olvasmányos marad.

Jamie Barrett, a San Franciscó-i Goodby Silverstein & Partners kreatív főnöke – aki Minneapolisban kezdett a Fallonnál, és később Portlandban a Wieden & Kennedynél a Nike-reklámokon dolgozott – a kedvesség törvényéről ír. Anne Bologna, a New York-i Fallon elnöke (aki a Starbucks brand bibliáját alkotta meg) a reklámkészítésben a relevanciát tartja az egyik legfontosabb tényezőnek. Jean-Marie Dru, a TBWA Worldwide elnöke és a Cannes-i Nemzetközi Reklámfesztivál kétszeres zsűriatyja szerint a hangsúlyt a bomlásra, az elszakadás fontosságára kell helyezni egyszerűen azért, mert túl sok reklám néz ki ugyanúgy.

Niel French, az Ogilvy & Mather nemzetközi kreatívigazgatója a beszélgetés művészetét tartja a reklámok lényegének; és French igazán tudhat valamit, hiszen neki sikerült először azt elérnie, hogy egy ázsiai kampánya bekerüljön a nemzetközi díjakat felmutató alkotások évkönyveibe.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés