hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Tv2 elfogultabb a köztévénél

A Republikon Intézet legfrissebb kutatása a Fidesz töretlen médiafölényét mutatta ki, méréseik szerint az m1 és a Tv2 híradója kormánypártinak tekinthető, míg az RTL Klub törekszik a semlegességre - írja az Index.

hirdetés

A liberális, magát pártpolitikától függetlennek valló, egykori szabaddemokrata kampányokban is részt válllaló politológusokat is tömörítő Republikon július 4-17. között vizsgálta az m1, a Tv2 és az RTL Klub esti híradóit, megállapításaik szerint a tévénézők a két kereskedelmi csatornán kétharmad részben a bulvárhírekről tájékozódhatnak, de most már az m1 híradásainak egyharmada is bulvárhír - olvasható az Index cikkében.

Az Index cikkébő kiderül, hogy a Republikon mérései szerint július első két hetében a politikai hírek több mint kétharmada a kormánypártokról szólt a három tévécsatornán, a legtöbbet a Tv2-n. Az m1-en 68 százalékban a Fidesz, 20 százalékban az MSZP, 8 százalékban a Jobbik, és 4 százalékban az LMP kapott szót. Az arányok hasonlóak az RTL Klub híradójában is (kormánypártok 66 százalék, MSZP 21, LMP 7, Jobbik 6 százalék), de náluk az LMP közel kétszer annyi lehetőséget kap, mint a köztévében, a kormánypártok és a Jobbik kárára, és a hírszerkesztésben is jobban törekszenek az ellenvélemények bemutatására.

A Tv2 hírműsorainak elemzése szerint július első két hetében a legaránytalanabb esti híradó a Tények volt, amiben a kormánypártoknak 73 százalékos megszólalási lehetőségük volt. Az ellenzék közül a Tényekben az MSZP-nek 21, a Jobbiknak 4, az LMP-nek pedig 2 százalék jutott, de hasonlóan a köztévéhez, szinte csak a botrányaik kapcsán.

A Republikon mérései szerint a legkormánybarátabb csatorna a Tv2 volt, amin 60 százalékban a kormányt pozitív színben feltüntető összeállítások jelentek meg, őket az m1 követi 59 százalékkal, míg az RTL Klub csak 29 százalékban közvetített pozitív „üzeneteket” - olvasható z Index cikkében, ahol részletesebben is feldolgozzák a kutatást és grafikon is szemlélteti az egyes pártok szerepléseit.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés