hirdetés
hirdetés

A viszonyítás kérdése

Gyorsaság és lassúság a Chio-szpotban
2003-11-01
A Chio szpotja képileg ugyan nem szakít a korábbi bulizós chipsfilmek hangulatával, mégis a félrevonult, magányosnak tűnő nassoló figuráját állítja a film középpontjába.
A Chio szpotja egy olyan akciót hirdet, amelyben a beküldött jutalompontokért cserébe a cég a nassoló mobilját a szolgáltatók legkisebb értékű kártyájával tölti fel.

A film felső gépállású nyitójelenetét követően a kamera fártolva a táncolók közé indul. Amikor a főszereplő a chipsbe harap, körülötte lelassul a mozgó tömeg, miközben az ő sebessége változatlan marad. A táncosok lassulását a zene lassulása is kíséri. Az időjáték és sebességélmény kifejezéséhez külön green-box háttérben vették a táncosokat és a főszereplő fiút, majd a két réteget egymásra vetítve komponálták össze a jelenetet.

A két beállítást rögzítő kamera különböző sebességgel forgott. A felvételhez egy olyan magyar motion-control technikát használtak, amely képes egyirányú fártos mozgás lekövetésére. Előnye, hogy egy motor mindig ugyanazzal a sebességgel húzza a fártkocsit a beállítás felvételekor, hátránya, hogy a kamera fixen áll, nincs mód svenkes, oldalirányú mozgásra. Ez a technika sok próbát igényel. A forgatási idő mintegy 60 százalékában a fártos beállításokkal foglalkoztak, míg négy óra maradt a közeli, a szuperközeli, a snittes, és a felső gépállású beállítások felvételére. A 20 másodperces szpot megközelítőleg 16,5 másodperc forgatott anyagból és 3,5 másodperc packshotból áll.

A fiú beállításában a kamera 25 kockával forgott, és három másodperc alatt kellett megtennie négy méter távolságot. A táncosok beállításában ugyanakkor a kamera 50 kockával forgott, és mivel ugyanakkora utat kellett megtennie, a kamerát az előző beállításhoz képest kétszeres sebességgel mozgatták. Csak a felvételek összeillesztése után derült ki, hogy a főszereplő három pillanatát – az evést, a nézést, illetve a gesztussorokat – eltakarják-e a táncmozdulatok.

Mivel a szpot nem telefonreklám, mini green screent (zöld képernyőt) építettek a mobil kijelzőjébe, hogy az utómunka során semleges, folyamatosan változó telefonképet illeszthessenek a helyére.

A film második részében egymást követő akció-reakció snittpárokból felépülő, dinamikus képsorozatok fokozzák az üzenet, az akció lényegét, a gyors chipsnassolás várható eredményét, amely a cég reményei szerint napi több ezer levéllel igazolja majd a márkahűséget.

Bauer László

hirdetés
hirdetés