hirdetés
hirdetés

A Young & Rubicam nagydíjat nyert a Golden Drumon

2015-10-16

Ezenkívül még 8 ezüstöt szereztek a magyar ügynökségek Portorozban. 

Kihirdették a 2015-ös Golden Drum nyerteseit. 266 döntőbe jutott alkotásból összesen 100 díjat osztottak ki, köztük 14 nagydíjat is. A 32 döntőbe jutott magyar nevezés közül végül 9 kapott valamilyen díjat. Közülük a Young & Rubicam a Legónak készített print-hirdetéseivel (Clean Water, Climate Change) nagydíjat nyert a press (sajtó) kategóriában. A Y&R ezen kívül még két ezüstöt nyert. Outdoor-kategóriában az előbbi sorozattal, valamint a szintén a Legónak készített Reborn Statues-zel.

A DDB összesen öt ezüstöt nyert. Outdoor-kategóriában a Volkswagennek készített Die Autoval, rádiókategóriában a Volkswagen Audio Couponnal, továbbá Bici néni az integrált, a direkt és a digitális/mobil kategóriában. 

A Possible az Adventures of Poco Eco-ért kapott még ezüstöt szintén digitális kategóriában. Az Isobar 9 döntős helyéből sajnos egyetlen díj sem lett.

 

Az év ügynökségi hálózata a Young & Rubicam lett, a legtöbb díjat pedig McCann/MRM Romania nyerte. A legjobb független ügynökség a szintén román GMP Advertising lett, az év hirdetője pedig a Vodafone. Idén két kreatívigazgató is átvehette a Golden Watch díjat. A török Y&R Team Red kreatívigazgatója, Ayse Aydin, valamint Jason Romeyko, a Saatchi & Saatchi kreatívigazgatója - ők ketten szerezték a legtöbb pontot a díjaik szerint. 

A legjobb rendezőnek járó díjat Marcin Koszalka, a LVOV Poland rendezője nyerte a Last Bottle nevű alkotásért. A legjobb illusztráció díját a Y&R Team Red kapta a Vodafone-nak készített plakátjaiért. 

Sajnos az Off Drum plakátversenyen sem sikerült magyar párosnak nyernie, hiába volt a döntőben három magyar alkotás is. Ezt Nino Ilievski nyerte meg. A Young Drummers DDB Award versenyét az Alexandra Horvath-Alice Mihalache páros nyerte. 

Nino Ilievski plakátja

 

Bátorfy Attila

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés