hirdetés
hirdetés

AdAge - megnevezte az év ügynökségét és ügynökségi hálózatát

2008-01-28
Az Omnicom csoporthoz tartozó DDB Worldwide részeként működő Tribal DDB kapta Az év globális ügynöksége címet az Advertising Age amerikai szaklaptól, míg az Év ügynöksége az amerikai Goodby, Silverstein & Partners lett.
A Tribal DDB az első digitális reklámügynökség, mely megkapta az év globális ügynökségi hálózata címet: az AdAge azzal indokolta választását, hogy a vállalat amellett, hogy kimagaslóan kreatív munkát végez, eredményeit is dinamikusan növeli. 

A DDB Wordwide részeként működő ügynökség az amerikai szaklap szerint viszonylag kisebb mérete ellenére egyre inkább a nagy hálózatok riválisaként léphet fel az újmédia területén.

A Matt Freeman vezérigazgató által - Ken Kaess, a DDB egykori vezérigazgatójának megbízásából – létrehozott hálózat jelenleg 25 országban van jelen 44 irodával, melyeket gyakran megoszt a DDB-vel vagy más Omnicom vállalattal.

Tavaly a Tribal DDB 40 százalékos növekedést ért el, 200 millió dollár értékben, úgy, hogy a bevételek 55 százaléka – az AdAge becslései szerint – az Egyesült Államokon kívülről érkezett. Az ügynökség olyan új ügyfeleket szerzett a tavalyi év során, mint a Nokia, a Kraft és a Wrigley az Egyesült Államokban, a  Pepsi és a Deutsche Telekom Európában valamint a McDonald's  és a Philips Ázsiában.

Az év ügynökségének a Goodby, Silverstein & Partnerst választotta az Adage, az indoklás szerint a vállalat kivételesen jól kezelte azt a válsághelyzetet, melybe 2007 januárjában került: ekkor ugyanis a General Motorshoz tartozó Saturn autómárka teljes, 190 millió dolláros megbízását elvette az ügynökségtől, és a rivális Los Angeles-i Deutschnak adta, felülvizsgálat és értesítés nélkül.

A Goodby azonban úgy döntött, hogy nem leépítéssel és egyéb megszorításokkal, hanem offenzív üzleti magatartással reagál a történtekre: ennek eredményeképp rövidesen három nagyobb új ügyfelet is megszereztek – köztük a Sprint nevű telekomcéggel és a Hyundai Motor Americával - több mint 2 milliárd dollár értékben, amivel sikerült megkétszerezni az ügynökség méretét.

Az ügynökség kreatívereje a vezetők és az AdAge szerint többek között „crossover” hozzáállásukban is rejlik, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy interaktív szakember is tud akár TV-reklámot csinálni és fordítva: egy hagyományos médián edzett kreatív is ért az újmédiához.


Az utóbbi öt év díjazott globális hálózatai:
  • 2007 - Euro RSCG Worldwide (Havas)
  • 2006 - Bartle Bogle Hegarty (49 százalékban a Publicis Groupe tulajdona)
  • 2005 - TBWA Worldwide (Omnicom Group)
  • 2004 - DDB Worldwide (Omnicom)
  • 2003 - Saatchi & Saatchi (Publicis)
 

Az utóbbi öt év „év ügynökségei”:
  • 2007 – A Fogyasztó
  • 2006 - BBDO (Omnicom Group)
  • 2005 - Crispin Porter & Bogusky (MDC Partners)
  • 2004 - Berlin Cameron/Red Cell (WPP Group)
  • 2003 - Deutsch (Interpublic Group of Cos.)
(forrás: AdAge)
hirdetés
hirdetés