hirdetés
hirdetés
hirdetés

AdAge - megnevezte az év ügynökségét és ügynökségi hálózatát

Az Omnicom csoporthoz tartozó DDB Worldwide részeként működő Tribal DDB kapta Az év globális ügynöksége címet az Advertising Age amerikai szaklaptól, míg az Év ügynöksége az amerikai Goodby, Silverstein & Partners lett.
hirdetés
Kapcsolódó cikkek
A Tribal DDB az első digitális reklámügynökség, mely megkapta az év globális ügynökségi hálózata címet: az AdAge azzal indokolta választását, hogy a vállalat amellett, hogy kimagaslóan kreatív munkát végez, eredményeit is dinamikusan növeli. 

A DDB Wordwide részeként működő ügynökség az amerikai szaklap szerint viszonylag kisebb mérete ellenére egyre inkább a nagy hálózatok riválisaként léphet fel az újmédia területén.

A Matt Freeman vezérigazgató által - Ken Kaess, a DDB egykori vezérigazgatójának megbízásából – létrehozott hálózat jelenleg 25 országban van jelen 44 irodával, melyeket gyakran megoszt a DDB-vel vagy más Omnicom vállalattal.

Tavaly a Tribal DDB 40 százalékos növekedést ért el, 200 millió dollár értékben, úgy, hogy a bevételek 55 százaléka – az AdAge becslései szerint – az Egyesült Államokon kívülről érkezett. Az ügynökség olyan új ügyfeleket szerzett a tavalyi év során, mint a Nokia, a Kraft és a Wrigley az Egyesült Államokban, a  Pepsi és a Deutsche Telekom Európában valamint a McDonald's  és a Philips Ázsiában.

Az év ügynökségének a Goodby, Silverstein & Partnerst választotta az Adage, az indoklás szerint a vállalat kivételesen jól kezelte azt a válsághelyzetet, melybe 2007 januárjában került: ekkor ugyanis a General Motorshoz tartozó Saturn autómárka teljes, 190 millió dolláros megbízását elvette az ügynökségtől, és a rivális Los Angeles-i Deutschnak adta, felülvizsgálat és értesítés nélkül.

A Goodby azonban úgy döntött, hogy nem leépítéssel és egyéb megszorításokkal, hanem offenzív üzleti magatartással reagál a történtekre: ennek eredményeképp rövidesen három nagyobb új ügyfelet is megszereztek – köztük a Sprint nevű telekomcéggel és a Hyundai Motor Americával - több mint 2 milliárd dollár értékben, amivel sikerült megkétszerezni az ügynökség méretét.

Az ügynökség kreatívereje a vezetők és az AdAge szerint többek között „crossover” hozzáállásukban is rejlik, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy interaktív szakember is tud akár TV-reklámot csinálni és fordítva: egy hagyományos médián edzett kreatív is ért az újmédiához.


Az utóbbi öt év díjazott globális hálózatai:
  • 2007 - Euro RSCG Worldwide (Havas)
  • 2006 - Bartle Bogle Hegarty (49 százalékban a Publicis Groupe tulajdona)
  • 2005 - TBWA Worldwide (Omnicom Group)
  • 2004 - DDB Worldwide (Omnicom)
  • 2003 - Saatchi & Saatchi (Publicis)
 

Az utóbbi öt év „év ügynökségei”:
  • 2007 – A Fogyasztó
  • 2006 - BBDO (Omnicom Group)
  • 2005 - Crispin Porter & Bogusky (MDC Partners)
  • 2004 - Berlin Cameron/Red Cell (WPP Group)
  • 2003 - Deutsch (Interpublic Group of Cos.)
(forrás: AdAge)
hirdetés

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés