Adatoldalról, kreatívan
2015-02-27
A médiaügynökségek között a PHD végzett az M+ lista 1. helyén, de mint kiderült, a hálózat nemzetközi mezőnyében is erős a csapat. A PHD elmúlt időszakának történései következnek.
PHD |
Díjnyertes kampányok 2014-ben Lipton: A reggelem, a teám és én Magnum: Pink & Black bevezetés Signal: White Now Gold bevezető kampány Telenor: A felfedezés szabadsága Telenor: Deezer Telenor: Hipernet Legfontosabb ügyfelek Berlin Chemie, Telenor, Unilever Alapítás éve 2007 Ügyvezető igazgató Nagy Tamás Értékesítés nettó árbevétele (2013) 5,73 milliárd forint Adózott eredmény (2013) 74,3 millió forint Munkatársak létszáma 43 fő |

„Adatoldalról érkezünk ugyan, de nagyon fontos, hogy ezeket az adatokat hogyan fordítjuk le kreatívan. Ha sok platformon ki akarsz tűnni, ahhoz a médiát is kreatívan kell megfognod” – fogalmazott Nagy Tamás, a PHD médiaügynökség ügyvezetője. Vele a PHD Dózsa György úti irodájában beszélgettünk az elmúlt időszakról.
A cégnél egy médiaügynökséghez – illetve amire Nagy többször is utalt, egy adatokból építkező céghez – illő rend fogadott minket: kilenc után nem sokkal érkeztünk, pár perc késéssel, de az ügynökségnél már mindenki a helyén ült. Bár Nagy azt is hozzátette, hogy a fotózás miatt külön kérte a kollégákat, hogy „ne késsenek aznap."
Az egyik fontos újdonság a PHD-nél globálisan Source néven futó stratégiai tervezést támogató rendszer 2013-as elindítása volt. Ennek a rendszernek a segítségével a világon bármelyik PHD-munkatárs tud javaslatot, ötletet adni egy másik irodában futó projektre a tervezési feladatok elvégzéséhez kapcsoló-dóan. Mindez nemcsak egy kölcsönös segítő fórum, hanem a világon működő PHD irodák dolgozói versenyeznek is egymással. A magyar csapat 2013–14-ben is a top 10-ben volt globálisan a több mint 80 PHD ügynökség között.
Az egymásnak való hálózaton belüli segítségnyújtás mellett a PHD számára kiemelt fontosságú a rászorulók támogatása a „Big Hug” nevet viselő éves jótékonysági programjukkal. 2014-ben három belső kezdeményezést is sikerült támogatniuk céges szinten.
Az elmúlt időszak fontosabb igazolásainak sorát magával Naggyal érdemes kezdeni, aki az ügynökség anyahálózata, az Omnicom Media Group kutatási igazgatójából lett tavaly év elején a PHD vezetője, míg elődje, Simon Powlett PHD CEE regionális vezetőként folytatta. Ezen kívül változott a stratégiai vezetés is: még 2013 legvégén Funk Balázs csatlakozott a céghez a székhelyét Ausztráliába áthelyező Zvara Krisztián helyére, Fási Kata pedig digitális vezetőként 2014 végén érkezett a csapathoz. Létrehoztak egy új pozíciót is „accountability” területen. Betöltője, Sike Zsuzsa feladata ennek megfelelően a vásárlási folyamatok és a kitűzött számok teljesülésének belső felügyelete.
Ügyfelet nem veszítettek 2014-ben, elnyerték viszont a Zott és az ING megbízását, valamint regionális tender révén a Wizz Air munkálatait. A PHD nettó árbevétele a 2012-es 3,66 milliárdhoz képest 2013-ban 56,6 százalékkal emelkedett, a nyereség pedig 32,8 millióról egy év alatt több mint kétszeresére nőtt. A 2014-es pénzügyi mutatók Nagy elmondása alapján 2013-hoz viszonyítva stabilnak tekinthetők, és – bár hangsúlyozta, hogy elképesztően változékony a piac – nagyjából ehhez hasonló eredményt vár 2015-től is.
Szerényi Szabolcs
főszerkesztő-helyettes