hirdetés
hirdetés
hirdetés

AIDS gyógyszerhirdetések - túl pozitív imázs?

Élénk vita alakult ki az AIDS elleni Viracept gyógyszer amerikai hirdetéseinek megjelenése körül. Egy kutatás azt állapította meg, hogy azok a homoszexuálisok, akik látták az AIDS gyógyszer reklámját, kevésbé védekeztek a szexuális együttlétek során.
hirdetés

AIDS gyógyszerhirdetések - túl pozitív imázs?

[2001.05.11. 15:10]

Élénk vita alakult ki az AIDS elleni Viracept gyógyszer amerikai hirdetéseinek megjelenése körül. Egy kutatás azt állapította meg, hogy azok a homoszexuálisok, akik látták az AIDS gyógyszer reklámját, kevésbé védekeztek a szexuális együttlétek során.

A gyógyszert gyártó Pfitzer ezért egy felhívást helyez el a plakátokon arról, hogy a készítmény nem gyógyítja a betegséget, és a HIV terjedését sem akadályozza meg. A Pfizer nemrég levelet kapott az amerikai Élelmiszer és Gyógyszer Igazgatóságtól is, amelyben kifogásolták, hogy a plakáton erőtől duzzadó emberek láthatóak, amint éppen hegyet másznak. Az Igazgatóság szerint nem hiteles ilyen egészségesnek mutatni az AIDS betegeket.

A gyártói oldal viszont azt állítja, hogy a hirdetések nagyon hatásosak voltak, mert jelentősen növekedett a gyógyszert használók száma. A reklámokat készítő CCA Advertising kreatív igazgatója, Mike Devlin szerint a kampány üzenete az volt, hogy a gyógyszer hatékony, és ezt meg is értették a vásárlók. Devlin hozzátette, hogy a vita nagyon hasonlít azokra a vádakra, amelyek szerint a videójátékok és a televízió műsorok okolhatóak az iskolákban történő gyermekgyilkosságokért. Devlin úgy gondolja, hogy mindenkinek személyes felelősséget is kell vállalnia tetteiért.

Egy homoszexuális újságokban reklámfelületet vásárló médiaügynökség vezetője, Todd Evans szerint a talán túl szépre sikerült hirdetések legalább ellensúlyozták az AIDS betegekről kialakult negatív képet.
(Forrás: New York Times)

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés