hirdetés
hirdetés

Aktivizálnak a közérdekű felhívások

2009-07-09
A közérdekű felhívások aktivizálják legjobban az embereket a közszolgálati célú köztéri hirdetések közül, a dohányzás elleni kampányok pedig alacsony hatásfokúak – derül ki a Szonda Ipsos PosterTest kutatásából.

Számuk hiába kevés az éves plakátkampány-termésen belül, mégis a közérdekű felhívások mozgósítják leginkább az embereket. A Szonda Ipsos aktuális PosterTest kutatása arról számol be, hogy az elmúlt egy év közszolgálati célú közterületi kampányai közül melyeknek volt a legnagyobb aktivizáló hatása.

A közszolgálati szektorból a közérdekű felhívások a vizsgálat szerint kiemelkedő aktivizálási értéket értek el. Az emberek 63 százaléka ugyanis azt vallotta, hogy hatásukra „megmozdult bennük valami”, az összátlag viszont alacsonyabb, 54 százalékos volt.

Közülük is kiugró a 2008 nyarán futott parlagfű-mentesítést propagáló kampány, amely a 15. helyet érte el a majdnem ezer kampányból, és 86 százalékos aktivizálási értéket hozott. Érdekes ugyanakkor, hogy egy dohányzásról való leszoktatást célzó kampány mindössze 55 százalékot mutatott fel.

Felemásan teljesítettek az egyszázalékos kampányok
Másik érdekes csoport a szektorban az adók egy százalékának felajánlására felhívó kezdeményezések, amelyek 56 százalékot mozgósítottak, vagyis bő 6 százalékkal az elmúlt egy év kampányainak átlaga felett teljesítettek. A többi mutatóban azonban átlag alatti eredményeket produkáltak, 4 százalékkal kevesebben látták, 11 százalékkal kevesebbnek tetszettek és 30 százalékkal kevesebben tudták beazonosítani, mint az átlag. Az alacsony azonosítás (29 százalék) azért is érdekes, mivel így nem annyira érték el céljukat, nevezetesen, hogy konkrétan melyik alapítványnak is ajánlják föl a megszólított emberek az adójuk 1 százalékát. Ám ez nem annyira a kihelyezésnek, mint inkább a kreatívnak köszönhető.

A három vizsgált szegmens közül a közérdekű felhívások azok, amelyek felfelé húzzák a szektor átlagát, a társadalmi szervezetek az átlagos eredmény körül teljesítenek, míg az állami intézmények kampányai az átlagosnál sokkal alacsonyabb motiváló erővel rendelkeznek. Célcsoport szerint a nőket magasabb arányban mozgósították közérdekű felhívások, mint a férfiakat, és különösen a budapesti nőket.

A mutatókat külön-külön vizsgálva megmutatkozik, hogy 7 százalékponttal kevesebben észlelték a közszolgáltatás szektor kampányait, mint az elmúlt egy év átlagában, azonosítani pedig majdnem 30 százalékponttal kevesebben tudták. Azonosítás szempontjából az állami intézmények hirdetései azok, amelyek felfele húzzák az átlagot, míg a közérdekű felhívások és a társadalmi szervezetek messze az átlag alatt teljesítettek. Tetszés szempontjából átlag körüli eredményeket értek el a szektor kampányai, csupán a közérdekű felhívások kampányai voltak átlag felett.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés