Állami megbízás karácsonyra
2011-01-04
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) gyorsított tárgyalásos eljáráson keres partnert az EU soros elnökség kommunikációjára. Nincs sok idő, január 7-ig lehet jelentkezni. Magyarország hivatalosan 6-tól látja el az elnöki feladatokat.
Bár már egy ideje lehetett tudni, hogy Magyarország tölti be 2011 első felében az unió soros elnöki tisztét, a kormány csak december 24-én tette közzé az ehhez kapcsolódó kommunikációs tender felhívását, miután a kormány november 11-én bólintott rá arra, hogy egyáltalán ki lehessen írni a tendert.
A Tenders Electronic Daily-n hozzáférhető hirdetmény szerint az érdeklődők a két részfeladatra külön-külön is pályázhatnak, a 20 ezer forintos dokumentációt pedig január 7-ig, az ajánlattétel határidejéig is beszerezhetik. A két rész keretösszege bruttó 450 millió forint.
Gyorsított tárgyalásos
Az eljárás gyorsított tárgyalásos, amit a közbeszerzési törvény vonatkozó passzusával indokol a kiíró: „Az ajánlatkérő a meghívásos vagy a hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos eljárás esetében gyorsított eljárást alkalmazhat, ha sürgősség miatt az ilyen eljárásokra előírt határidők (107. § (1) bekezdése, 122. §) nem lennének betarthatóak.”
Médiafeladat az egyik rész
Médiafeladat az egyik rész |
Média- és márkakommunikációs stratégia kidolgozásáról, médiakampányok tervezéséről, médiavásárlásról, kampányok utóértékeléséről és kutatások elkészítéséről szól az első részfeladat. Annak a cégnek van esélye, amely 2008-2010 között a közbeszerzés tárgya szerinti szolgáltatásból származó árbevétele összesen elérte a nettó 800 millió forintot, és legalább az egyik évben meghaladta a nettó 400 millió forintot. 2008-ból és 2009-ből szükséges az alábbi referencia: — összesen legalább négy darab, egyenként legalább nettó 60 millió forint értékű, legalább három darab országos médiumban megjelentetett kampányreferencia — évente legalább egy darab, egyenként legalább nettó 200 millió forint értékű médiatervezési és/vagy médiavásárlási szolgáltatás nyújtására vonatkozó referenciamunka — összesen legalább két darab online médiavásárlási tevékenységre vonatkozó, nettó legalább nettó ötmillió forint értékű online tevékenységre vonatkozó teljesítés, amelynek része az alábbiak közül legalább egy tevékenység: online médiavásárlás és online kampány megtervezése, kivitelezése; közösségi média, web2 kampány tervezése és kivitelezése; megjelenés megtervezése; alternatív online eszközök, projekt/cég/termék honlapjának folyamatos frissítése, online hírlevél folyamatosan egy éven keresztül. A KIM szakember-igényét is megfogalmazta, elvárja, hogy legyen: - három fő felsőfokú végzettséggel rendelkező szakember, akik legalább kétéves reklámügynökségi (azon belül legalább egy fő senior médiatervező-médiavásárló, egy fő ügyfélkapcsolati menedzser), egy fő stratégiai tervezőgyakorlattal rendelkeznek; - egy fő, legalább ötéves pénzügyi gyakorlattal rendelkező pénzügyi ügyintéző - egy fő, legalább kétéves online tevékenységre vonatkozó tapasztalattal rendelkező szakember Médiatervezési szoftverekből pedig legalább három szükséges ezek közül: AGB Nielsen - TeleMonitor és Telespot, Ipsos-GFK Hungária - Nemzeti Médiaanalízis, TNS Media Intelligence - AdexPlus, Ipsos - SpecialPlus közterületi tervező és optimalizáló szoftver, Gemius/Ipsos Audience online közönségmérés |
Kreatívoké a második rész |
A KIM közbeszerzési eljárásának második része kreatívfeladatokhoz - marketingkommunikációs stratégia és márkakommunikáció tervezése, üzenetek megfogalmazása, kreatívtervezés, megvalósítás és gyártás – kapcsolódik, de a megbízás részét képezik rendezvényszervezési és egyéb BTL-feladatok. A hirdetményben az áll, hogy az elmúlt három évből nettó 200 millió forintnak kell lennie a kreatívügynökségi szolgáltatásból származó árbevételnek, míg a BTL-ügynökségi szolgáltatásból származó árbevételnek összesen a nettó 100 millió forintot kell meghaladnia - legalább egy évben pedig a nettó 35 millió forintot.
2008-ból és 2009-ből szükséges az alábbi referencia: - összesen legalább két darab, egyenként nettó 30 millió forintot meghaladó értékű (médiatervezés/vásárlás nélkül); saját fejlesztésű, eredeti (nem adaptált) kommunikációs koncepciójú reklámkampány teljesítésére vonatkozó referencia — egy darab legalább egy márka kommunikációs feladataira vonatkozó eredeti referenciamunka, amely az alábbi hazai szakmai megmérettetések egyikén díjat nyert: Arany Penge, Effie, vagy díjat nyert az alábbi nemzetközi szakmai versenyek bármelyikén (a nemzetközi versenyek esetén a rövidlistára kerülés is számít): Golden Drum, Euro Effie, EPICA, New York Festivals, Clio, Cannes Lions, Golden Hammer — két darab, webfejlesztési tevékenységre vonatkozó nettó legalább nettó ötmillió forint értékű online tevékenységre vonatkozó teljesítés — három darab, egyenként minimum nettó 25 millió forint értékű egységes megjelenésű, országos - Budapestet is helyszínként érintő - rendezvénysorozat teljes körű lebonyolításáról szóló referencia
A KIM itt is megfogalmazza szakemberigényét, vagyis a jelentkezőknek rendelkezni kell: - egy fő, legalább kétéves pénzügyi gyakorlattal rendelkező pénzügyi ügyintézővel - egy fő ötéves, BTL területen szakmai gyakorlattal rendelkező BTL senior menedzser - egy fő legalább három év online tevékenységre vonatkozó tapasztalattal rendelkező szakemberrel - két fő kreatív státuszú, minimum három év reklámügynökségi gyakorlattal rendelkező senior és egy account executive szakemberrel - egy fő account directorral - egy fő art directorral - egy fő online kreatív szakember három év online kreatív területen szerzett tapasztalattal |
A január 7-i határidőt követően január 20-ig küldik el a kiválasztott jelentkezők részére az ajánlattételi felhívást.
Mint a Kreatív Online megtudta, az unió soros elnökségét megnyitó szilveszteri rendezvényt a Hungarofest bonyolította le, a cég látja el az állami rendezvény-feladatokat