hirdetés
hirdetés
hirdetés

Államosítják a közmédiumok vagyonát

Az ingatlanok, az archívumok, jelmez és díszlettárak egyaránt közvetlenül állami kézbe kerülnének jövő év januárjától egy hétfői előterjesztés szerint.

hirdetés

Állami tulajdonba kerül a Magyar Televízió, a Magyar Rádió, a Duna Televízió és a Magyar Távirati Iroda vagyonának jelentős része. Az új médiastruktúrát érintő törvénymódosítási javaslatot - amely a nyáron elfogadott médiacsomag egyik elemét változtatná meg - ma terjesztette a parlament elé Cser-Palkovics András és Rogán Antal.

Az előterjesztés kimondja: az Országgyűlés határozatban rendelkezik a Közszolgálati Közalapítvány, a Magyar Rádió, a Magyar Televízió, a Duna Televízió és a Magyar Távirati Iroda vagyonának térítésmentes állami tulajdonba adásáról. Az eddigi működéshez képest ez abban jelent különbséget, hogy míg eddig az egyes állami tulajdonú médiumok önállóan rendelkeztek vagyonuk felett, a jövőben a tulajdonosi jogokat és kötelezettségeket a Műsorszolgáltatás Támogató és Vagyonkezelő Alap gyakorolná majd.

A vagyonátadásról a benyújtók kifejtik, hogy a közszolgálati részvénytársaságok és a jogelődeik fennállása során az általuk készített, sugárzott, illetve egyéb módon közreadott hang-, mozgókép-, valamint fényképfelvételek, továbbá a műsor- és hírszolgáltatás kapcsán keletkezett egyéb dokumentumok - azaz az archívumok - és a közszolgálati részvénytársaságok tulajdonában álló jelmez-, díszlet- ás kottatár vonatkozásában a tulajdonosi jogokat és kötelezettségeket ugyancsak a Műsorszolgáltatás Támogató és Vagyonkezelő Alap gyakorolná.

A közszolgálati részvénytársaságok, valamint a közalapítvány tulajdonában álló ingatlanok tulajdonosi jogait és kötelezettségeit is az alap gyakorolná a jövőben.

Az országgyűlési határozati javaslat szerint a vagyont 2011. január 1-jével adnák át, de a vagyon átadása érdekében szükséges intézkedéseket már a hatályba lépést, azaz a határozat közzétételét követő nap után haladéktalanul meg kell kezdeni.

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés