hirdetés
hirdetés
hirdetés

Anyámnak nagyon tetszett volna '86-ban

Hiába szép, mégis közhelyes és semmitmondó – állítja Lonkay Attila, a Saatchi & Saatchi kreatívigazgatója az Agrármarketing Centrum magyar borokat népszerűsíteni kívánó kampányáról. A kritika a Kreatív októberi számában jelent meg. 

hirdetés
AMC-szpot

Termék: magyar bor
Ügyfél: Agrámarketing Centrum
Kampánycél: a magyar bor imázsának erősítése
Ügynökség: Bell & Partners
Kommunikációs stratégia: Wolf Diána
Art director: Szatmári Balázs
Szövegíró: Viszkei András
Rendező: Végh Zsolt

Ez a film tökéletes. Minden megvan benne, amire szükség lehet. Majdnem. Szakértő, közhelyek, megható pillanatok. „Költészet, barátság, érték, szabadság, szenvedély, maga az élet.” A tökéletes film, ’86-ból. A gond csak az, hogy ‘86-ban még a cukrozott, édes bor ment. Édesanyámnak ez a film nagyon tetszett volna, akkor.

Lonkay Attila
Lonkay Attila
Kicsit olyan ez, mintha a fókuszcsoport állt volna neki filmet készíteni. Mintha nem tudták volna, mit is akarnak üzenni, ezért összecsipegették mindazt a bölcsességet, amit a kutatáson elmondtak az emberek. Persze ez nem meglepő, láttunk már ilyet. Ott van benne minden, amit olyan emberek tennének bele, akik nem értenek a kérdéshez, akiknek nem dolga még a problémát sem érteni. Akik nem hallottak még stratégiáról, stratégiai tervezésről, releváns, egyszerű üzenetről vagy mondjuk kampánygondolatról.

Ez a film nem tart sehová, nem visz sehová. Unalmas klisékből építkező érvelése olyan, mintha a borász azt mondaná, a bor csak bogyó, napsütés, pince meg hordó. A reklám meg persze csak közhely. Anyámon kívül cukrozott, üres szavakat senki sem vesz már komolyan a reklámblokkban. Visszavonom, felhívtam, már ő sem.

Szemléletet változtatni közhelyekkel nem lehet, ez csak hosszú távú, jól átgondolt stratégiával és következetességgel sikerülhet. Igen, a magyar bor helyét nehéz meghatározni, a borászoknak is nehezen megy, ha egyáltalán. Enélkül viszont nincs értelme belekezdeni. Valaki azt mondta nekem, ehhez a varázslathoz ott kell lenni a hegyoldalban. Igaza volt.

Ez a film viszont nem fog odavinni senkit. Miért? Mert érdektelen. Nem szól senkihez, nem mond semmit. Minden egyéb másodlagos. Hogy jól van-e megcsinálva, jól játszik-e a színész szakértőt, boldog családot, dinamikus, lendületes fiatal célcsoportot – mindegy. Ha elkapcsolnak miatta, ez mind nem számít már. A tavalyi borbulvár a glicerinezett bikavérről szólt. Most a reklámszakma hozzáglicerinezte a valóságot is.

Értékelés: 1

Lonkay Attila, Saatchi & Saatchi, kreatívigazgató
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Van AMC kampány amelyik szól bármiről is?
A biztos semmitmondás a lényeg, ezzel be vannak biztosítva minden támadás ellen.
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés