Apple - a pod kifejezésért harcol
Az InformationWeek összeállítása szerint az iPod mellett a pod kifejezést is magáénak akarja tudni az Apple, amely több céget felszólított, hogy ne használják a „pod” kifejezetést márkameglelőseikben. Az Apple arra hivatkozik, hogy megzavarja a felhasználókat a brandek azonosításában. Az érintett cégek között van a nyerő-, ital-, és ételautomaták adatainak gyűjtésére szolgáló eszközt készítő Mach4products és a noteszgépekhez, mp3-lejátszókhoz és mobiltelefonokhoz védőburkolatot gyártó TighPod, amely ezen a néven hozza forgalomba a termékeit. Az Apple egyébként több mint 50 országban levédte a pod márkanevet és több mint száz országban folyik ezzel kapcsolatban eljárás.
Nem az Apple az egyetlen, amely mostanában márkanév-használati kérdésekkel foglalkozik: a Google például azt nehezményezi, hogy a cég neve gyakorlatilag igévé alakult át, amely szinonimája az internetes keresésnek.