hirdetés
hirdetés
hirdetés

Apple Inc, Apple Corps - megegyeztek

Több évtizedes vita után az Apple Inc számítástechnikai vállalat megegyezett a Beatles-szel és lemezkiadójával, az Apple Corps-szal a név és a kapcsolódó logók használatáról. A két vállalat 1978 óta pereskedik egymással, az idei megegyezést közvetlenül megelőző vita négy éve kezdődött - írja a BrandRepublic.
hirdetés
Az Apple Inc és az Apple Corps mostani megegyezése egy 1991-es alkut ír majd felül: ezzel az Apple-hoz kapcsolódó minden tulajdon- és használati jog az Apple Inc-hez kerül, így a számítástechnikai vállalat tovább használhatja a nevet és a logót iTunes internetes zeneletöltő szolgáltatásában is.

A megegyezés pontos részleteiről mindazonáltal még nem lehet sokat tudni. Annyi valószínűleg látszik, hogy egyelőre nem kerülnek fel letölthető Beatles-számok az iTunes-ra.
Emellett az Apple védjegyek egy része visszakerül az Apple Corps-hoz, és a felek azt is bejelentették, hogy mindkét vállalat saját maga fizeti ki a perköltségét.

Az Apple Corps és az Apple Inc 1978 óta vitázik - többek között - az Apple logó használati- és tulajdonjogán. A legutóbbi vita 2003-ban kezdődött, amikor Apple Corps beperelte az Apple Inc-et: a vád szerint a számítástechnikai vállalat megszegte egy korábbi megállapodásukat azzal, hogy az Apple logót használta az iTunes-on.

Az Apple Corps ezek után egy londoni tárgyaláson visszautasította az Apple Inc egymillió dolláros ajánlatát, amellyel a cég megvásárolta volna az Apple név használatát az iTunes-on. Az elsőfokú ítélet az Apple Inc számára volt kedvező, de az Apple Corps tavaly ismét fellebbezett. A hosszúra nyúlt jogi vita úgy tűnik a mostani megegyezéssel zárult le végleg.
(forrás: Brand Republic)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés