hirdetés
hirdetés
hirdetés

Archetípusok

A betűtervezés legújabb divatja

Az angol Creative Review című szaklap összeállításából úgy tűnik, a kortárs populáris kultúra végtelen forrása lehet a tipográfia fejlődésének.
hirdetés

A digitális technológia bátorításával a betűtervezők minden eddiginél nagyobb szabadsággal kalandozhatnak, és a vizuális nyelv újabbnál újabb alternatíváit dolgozhatják ki. Az utóbbi idők új divatját a körülöttünk lévő világ inspirálta betűk jelentik. A designerek felfedezték, hogy rengetet információt nyerhetnek az utcákon, közterületeken, tárgyakon, termékeken található betűkből, amelyeket gyakran nem is hivatásos tervezők találtak ki, viszont óriási értékkel bírnak. A közelmúltban egy kiadvány jelent meg Type 1 néven, amely a digitális betűtípusok trendjeit gyűjtötte egybe a világ minden tájáról.

Az Asphalt elnevezésű betűtípus darabjai például olyan fotók alapján készültek, amelyeket az utakra festett szövegekről fényképeztek. Masahiko Nakamura európai útja során szerezte a mintákat.

A Gunshot betűkre szintén az út mentén akadt Swifty nevű tervezőjük, aki egy szétlőtt tábla golyónyomait használta fel.

A Circuit típust egy svájci parkolóház feliratai inspirálták, és különlegessége még, hogy kisbetűket nem tartalmaz, viszont minden nagybetűnek van egy-egy alternatívája.

A Basic-21 darabjai a 80-as évek otthoni Commodore 64-es személyi számítógépeire emlékeztetnek, a ma már digitálisan primitívnek tűnő körvonalazásukkal.

A Faxsimile alkotója egy nagyon régi fax és másoló segítségével hozta létre furcsa betűit.

A Checkout moduláris formáinak alapjait a szupermarketek pénztárgépeiben nyomtatott számlák adták. A Process betűtípust a kartondobozokon található „best before” feliratok inspirálták.


hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés