hirdetés
hirdetés
hirdetés

Átadták a Szalézi Szent Ferenc-sajtóösztöndíjat

Iványi Balázs, a Heti Válasz című lap újságírója részesült idén a Szalézi Szent Ferenc-sajtóösztöndíjban.
hirdetés

A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia (MKPK) Iványi Balázs, a Heti Válasz újságírójának munkáját ismerte el a Szalézi Szent Ferenc-sajtóösztöndíjjal.

Iványi Balázs 1979-ben született Székesfehérváron, diplomáját a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen (PPKE) szerezte írott sajtó szakirányon. Az internetes újságírást a gondola.hu hírportálnál sajátította el, dolgozott sajtótitkárként és médiafigyelőként az Országgyűlési Irodaházban, valamint a Magyar Katolikus Rádióban. Iványi Balázs 2008 februárjától munkatársa a Heti Válasz Üzlet című rovatának, az év novemberében Junior Príma díjjal jutalmazták magyar sajtó kategóriában. A kitüntetett jelenleg a PPKE kommunikáció tanszékén óraadó tanárként is dolgozik.

Erdő Péter bíboros az elismerés átadásakor arról beszélt, hogy manapság elmosódik a határ a tömegtájékoztatásban a propaganda és a hírközlés között, pedig "igazságra szükség van, hogy figyelni tudjunk még a szóra". Emellett kitért arra is, hogy a médiában dolgozóknak nagy a felelősségük, ezért "kell egy nagyon nagyfokú tartás ezen a területen".

A Szalézi Szent Ferenc-sajtóösztöndíjat 2001-ban alapította az MKPK „a katolikus értékrend szakmailag megalapozott és hiteles képviselete elősegítésének díjazására” az írott és elektronikus sajtó képviselői számára.  A nyertesek egy éven át havi bruttó 50 ezer forintot kapnak.

Szalézi Szent Ferencet (1567-1622) XI. Piusz pápa 1923-ban jelölte ki az újságírók védőszentjének. A savoyai születésű genfi püspököt 1665-ben avatták szentté, 1877-ben pedig egyházdoktorrá nyilvánították. Legismertebb műve a Filotea (A jámborság útja). Írásaiban kerülte a dagályosságot és a mesterkéltséget, egyszerűen, közérthetően fogalmazott. Stílusát a francia akadémia is mintaszerűnek ítélte. A kommunikációs ipar szentjeiről itt olvashat.

(forrás: MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés