hirdetés
hirdetés

Átmenetileg felfüggeszti a marketingköltéseit a Coca-Cola

2020-04-22

James Quincey, a vállalat vezérigazgatója egy április 21-i befektetői megbeszélésen közölte, hogy a koronavírus miatt jelentős csapás érte az üzletmenetet, emiatt pedig a marketinges költések nagy részét visszafogják.

 

Az ügyvezető szerint a helyzet a piac talpraállásával változhat, de addig a direkt fogyasztók felé történő kommunikációs aktivitásokat lecsökkentik, megállítottak még korai fázisban lévő, de nagy marketingkampányokat, amiket majd a gazdasági helyzet normalizálódása után folytatnak - írja az Adweek.

A visszavágások nem egységesek, piacról piacra vizsgálják, hol tudnak húzni a kiadásokon. A megmaradó büdzséből leginkább digitális aktivitásokat fedeznek. 

A Coca-Cola termékek eladási számaira a vendéglátóhelyek bezárása volt a legerősebb hatással, globális szinten 25 százalékkal esett vissza a forgalom április eleje óta.

Az első negyedévben 1 százalékot esett az árbevétel a tavalyihoz képest (8,6 milliárd dollárra), ami azért durva csapás, mert a 2020-as évet erős lendülettel kezdték, és még február végén is 3 százalékos növekedést tapasztaltak az eladásokban. 

Ennek ellenére az e-commerce nagyon pörög, az élelmiszerboltok a felvásárlási láz miatt sokat rendeltek márciusban. James Quincey azt mondta, hogy az e-commerce felé történő fogyasztói elmozdulást ki fogják használni, mert fenntarthatónak bizonyul. 

Bár korai volna még határozottan kijelenteni bármit az elkövetkező időszakról, három fázissal terveznek a vírus lecsengése kapcsán:

Az elsőben a legtöbb ország szigorúan betartatja a távolságtartást, a második hullámban lassan de nyitnak a vendéglátóhelyek, míg a harmadikban beköszönt az "új normális", amiről még senki sem tudja, hogy milyen lesz, de Quincey biztosította a befektetőket arról, hogy a vállalat 128 éves története során látott már pár világválságot, és mindegyikből kikecmergett. 

Nyitólapi kép: José Gil / Unsplash

NZs

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés