hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az Always meghallotta a transz férfiak szavát

Eltávolították a csomagolásról a női nem jelképét, mert az a menstruációt a femininitással azonosította.

hirdetés

Az Always hivatalosan is bejeletette, hogy 2020-tól eltávolítja a menstruációs termékeinek csomagolásáról a női nem jelképét (♀), miután LMBTQ-szervezetek erre sürgették a vállalatot arra hivatkozva, hogy a csomagolás nem eléggé inkluzív a transznemű és non-bináris vásárlók számára – írja a CBS News.

A márka tulajdonosa, a Procter & Gamble közleményében azt írta: „Az Always 35 éve ünnepli a nőket és a lányokat, és a továbbiakban is így fogunk tenni. Elkötelezettek vagyunk a sokszínűség és a befogadás mellett, és folyamatosan próbáljuk megérteni a vásárlóink igényeit".

Ben Saunders LMBTQ-aktivista nyár óta lobbizott az Alwaysnél, hogy távolítsa el a női nem jelképét, és törekedjen inkluzívabb és gendersemleges csomagolásra. A P&G azt is elmondta ennek kapcsán, hogy folyamatosan, több tényező alapján is felülvizsgálják termékeik csomagolásdizájnját, például a fogyasztói visszajelzéseket is figyelembe véve.

Az LMBTQ-aktivisták fő érve az volt, hogy a női szimbólum kizárja azokat, akik nem nőként tekintenek magukra, mégis menstruálnak, illetve azokat a nőket is, akik nem menstruálnak. A lépést az egészségügyi és LMBTQ-tanácsadók méltatták, ugyanakkor a közösségi médiában sokan adtak hangot felháborodásuknak, mondván: az Always ezzel „kiirtja" a nőiséget. Hamar elindult a #BoycottAlways mozgalom is, a hashtaget felhasználva pedig rengeteg homo- és transzfób bejegyzés is született.

Az Always támogatói azzal érvelnek, hogy a csomagolás megváltoztatása csökkenti a transzneműek és non-bináris emberek diszfóriáját, amely a negatív társadalmi hozzáállás, a transzneműség széles körű elutasítása miatt alakulhat ki bennük.

Jen Gunter szülész-nőgyógyász egy tweetben kifejtette: „Vannak olyan transz férfiak és non-bináris emberek, akik menstruálnak, ahogy olyan cisz nők is, akik megvetik a feminin termékeket. Azokat a cisz nőket, akik nem képesek a menstruációra, illetve a transz nőket sértheti az a feltételezés, hogy a menstruáció meghatározza a nőiséget. A kevesebb festék jót tesz a környezetnek. Itt mindenki csak nyerhet".

 

(forrás: CBS News)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés