hirdetés
hirdetés
hirdetés

K&V: Mautner Zsófia

Az étteremkritika komoly munka

Michelin-csillag ide vagy oda, Budapest már most is tele van klassz helyekkel – tartja Mautner Zsófia, a Chili & Vanília gasztroblog szerzője, aki a nemzetközi bürokrata-karriert cserélte a Diningguide.hu étteremkalauz főszerkesztői székére.
hirdetés
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
 
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Az elofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
 
Ha nincs élő előfizetésetek, itt választhatjátok ki a számotokra megfelelő csomagot.
E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív)
hirdetés

Németh idén januárban távozott a TV2 senior kreatív produceri pozíciójából, és eddig kérdéses volt, hogy hol folytatja tovább a karrierjét. 

A Dove és Lizzo közösen lépnek fel a fiatal lányok mentális egészsége érdekében. 

A Wavemaker társ-kreatívigazgatója a D&AD New Blood Awards Duolingo zsűrijében bírálja majd el a feltörekvő kreatív tehetségek pályázatait.

Influencer-menedzsmenttel, kampánykezeléssel és tartalomgyártással is megbízta a Samsung az ACG-t. 

A piac mérete tavaly 13,195 milliárd forint volt az MPRSZ adatai szerint, ami 9 százalékos csökkenést jelent a 2019-es 14,5 milliárd forinthoz képest. 

Hozzászólások (8 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
azt mondjuk vicces felismerni a diningguide.hu-n, hogy 2-3 éves már itt-ott megjelent kritikák adják a tartalom egy jó részét.

#
ízlés kérdése persze. mindenki meglepődik, mikor gálvölgyi jános káromkodik, mert nem ezt szokta a néző.
én is meglepődöm, amikor egy gasztronómiai szakértő "kajázik".
már csak azért, mert beszélgetni vagy beszélni lehet szépen is.
lsd. nigela lawson.

egyébként én sem ismerem mautner zsófiát személyesen.

#
Sikerült utánanéznem a macaron-nak.
"The origin of this cake goes back a long way. The recipe originally came from Italy, particularly Venice, during the renaissance: tha name is derived from the Italian maccherone
and the Venetian macarone (meaning fine paste), from which macaroni is also derived."
Idézet a Larrousse gastronomic-ból, 639. oldal.
Az angol tudásom elég szerény így tévedtem pár száz évet, elnézést.
#
és mindenekfelett

http://buvosszakacs.blog.hu/
#
amiket érdemes olvasgatni

belföld
http://www.diningguide.hu/ettermek/tesztek/
http://szindbadek.hu/
http://foodpolice.blogspot.com/

külföld
http://www.alifewortheating.com/
http://www.chuckeats.com/
http://foodsnobblog.wordpress.com/
#
Nekem emlékeimben úgy él, hogy a macaron eredetileg olasz édesség, valamikor a XIII.- századból. Holnapra pontosabban utána nézek.
#
A kaja tényleg nem szép szó, de az "utcai kaja", így ilyen összetételben elterjedt és nem is degradáló szerintem. A gyros-ra senki nem mondja, hogy "utcai étel". Meg
azért más az írás és más a beszéd, a fenti interjú alapja egy beszélgetés, a C&V-n és a Magyar Narancsban megjelent írások hibátlanok, sőt ritka igényesek.

Nem ismerem Mautner Zsófiát személyesen.
#
nem feltétlenül látom átgondoltnak ezt a 10-15 éves megjegyzést, miszerint majd 2025 környékén érdemes Magyarországon foglalkozni a komolyés profeszzionális
konyhával. Mármint a főszerkesztőnek. Én konkrétan megdöbbenek, hogy vacsoracsata és halatortán módra létezik olyan egy magát szakmabelinek tartó embertől, hogy
gasztronómiai környezetben használja a "kaja" szót. S nem a sznobista vagy kultúr-elitista divat miatt, hanem mert ez így nem elegáns. Nem legáns, mint ahogyan nem elegáns
szakemberként 10-15 évre saccolni a magyar gasztronómia nagyeurópai csatlakozását. Szívesen olvasnám mondjuk a gazdsági helyzet, a vendégek igénye, a vendégektípusok
kultúrális tőkéje, a kínálati oldal szakmai felkészíűltsége és a gasztronómiai alapanyag-ellátórendszerek fejlettsége közötti összefüggéseket. Nagyon kevesen
írnak úgy éttermi kritikát, hogy teljes mélységéig fel tudják mérni és ennek alapján értékelni a vendéglátóipari helyzetet, makro és mikro szinten. Persze jó
fancynek lenni, de ebben a helyzetben öröljünk inkább stahl juditnak, aki jól begyakorolta és jól megvalósítja a csábító és már-már vágykeltő gasztro-egypercesek
előadását, mégha nem is profi szinten főz. De valóban eljut 400e emberhez. Akikbe majd a dining guide akar belekanalazni. Hogy tovább vigye a magas affinitású tudni
vágyókat gasztrolandba.
De ott szerintem nincs kaja.
Azt hagyjuk meg a halatortánnak és avacsoracsatának, ahol bunkódániel nagyot tud szellenteni az asztal mellett.
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés