hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az Euro RSCG-é a legtöbb globális ügyfél

Közzétette az év legnagyobb globális hirdetőinek százas listáját az AdAge, és összegyűjtötte azt is, hogy melyik reklám- és médiaügynökségi hálózatoknak van a legtöbb globális ügyfele. A dobogók első helyén az Euro RSCG, a Mindshare és a Procter & Gamble állnak.

hirdetés

Több mint húsz éve vizsgálja, és jelenteti meg különkiadványban az AdAge nemzetközi szaklap a világ legnagyobb hirdetőinek és azoknak az ügynökségi hálózatoknak a rangsorát, akiknek a legtöbb globális ügyfelük van.

A legnagyobb globális reklámügynökség a héten megjelent lista szerint 2010-ben a Havas csoporthoz tartozó Euro RSCG lett. Az ügynökség 72 globális ügyféllel került a lista élére, és ezzel messze megelőzte a második helyen álló Ogilvy & Mathert, amely a WPP csoport legnagyobb globális ügynökségeként is csak majdnem feleannyi – összesen 37 – globális megbízót tudhat magáénak, mint az Euro RSCG. A harmadik helyen nem sokkal az Ogilvy mögött az Interpublic Grouphoz tartozó McCann Worldgroup áll, 34 globális ügyféllel. 

Az első helyezést az Euro RSCG többek között olyan, idén szerzett új ügyfelekkel és megbízásokkal érte el, mint a számítógép-processzorokat fejlesztő AMD online feladatainak elnyerése augusztusban a szingapúri iroda által, vagy az Euro RSCG 4D Worldwide beválasztása az év elején az Unilever digitális marketingjét végző ügynökségek közé. Új megbízások jöttek a hálózatnak idén a Pernod Ricardtól is, valamint nemrég a Reckitt Benckisertől a Durex és a Scholl márkák kezelésére.

Reklámügynökségi rangsor
Helyezés Ügynökség Globális ügyfelek száma
1 Euro RSCG Worldwide 72
2 Ogilvy & Mather 37
3 McCann Worldgroup 34
4 Young & Rubicam Brands 26
5 BBDO Worldwide 20
6 Publicis Group 19
7 JWT 18
7 DDB Worldwide 18
8 TBWA Worldwide 17
9 Saatchi & Saatchi 14
9 Grey Group 14
Forrás: Advertising Age The Dots 2010

A médiaügynökségek közül az AdAge rangsora szerint a WPP csoporthoz tartozó Mindshare-nek van a legtöbb globális megbízója, összesen 24. Második helyen ebben a listában az Omnicom csoporthoz tartozó OMD áll 21-gyel, harmadik pedig a Havas médiaügynöksége, az MPG 19 globális megbízóval.

Médiaügynökségi rangsor
Helyezés Ügynökség Globális ügyfelek száma
1 Mindshare Worldwide 24
2 OMD 21
3 MPG 19
4 Carat 18
4 MEC 18
5 Starcom MediaVest Group 16
5 ZenithOptimedia 16
6 MediaCom 9
7 UM 8
8 Initiative 5
8 PHD 5
Forrás: Advertising Age The Dots 2010

A 2009-es médiaköltések alapján az AdAge összeállította a globális hirdetők százas listáját is, amelyet a Procter & Gamble vezet 8,68 milliárd dolláros költéssel. A második legnagyobb hirdető az Unilever volt 6,03 milliárd dollárral, a harmadik helyre 4,56 milliárd dolláros globális médiaköltéssel pedig a L’Oréal került. A száz globális hirdetőből 46 amerikai központú vállalat.

Top 10 globális hirdető 2009-es globális költés alapján
Helyezés Hirdető Médiaköltés (milliárd US dollár)
1 Procter & Gamble 8.68
2 Unilever 6.03
3 L'Oréal 4.56
4 General Motors Co. 3.27
5 Nestlé 2.62
6 Coca-Cola Co. 2.44
7 Toyota Motor Corp. 2.31
8 Johnson & Johnson 2.25
9 Reckitt Benckiser 2.24
10 Kraft Foods 2.12
Forrás: Advertising Age Global Marketers Report 2010

Az AdAge 96 ország reklámpiacát vizsgáló elemzése szerint tavaly a top száz globális hirdető médiabüdzséjének 39 százalékát az Egyesült Államokban kötötte el, ahol a világ reklámköltésének 34 százaléka koncentrálódik. Kína egyelőre csak öt százalékkal részesedik ebből a tortából, de a ZenithOptimedia – az elemzésben közzétett – előrejelzése szerint jövőre az ázsiai ország át fogja venni Németországtól a harmadik helyet, az Egyesült Államok és Japán után. A százas listából már most tíz cég van – köztük a Procter & Gamble, a L’Oréal, a Colgate-Palmolive, a Coca-Cola és a PepsiCo – amely médiabüdzséjének több mint tíz százalékát Kínában költi el – írja az AdAge jelentése.

Ami a globális piacot illeti, a száz legnagyobb hirdető 107,2 milliárd dolláros összköltése 2009-ben 8,7 százalékos visszaesést jelent az előző évhez képest, miközben 1987 óta, mióta az AdAge közzéteszi éves listáját, egyetlen egyszer fordult elő visszaesés: 2001-ben 2,6 százalékos esést produkált a piac. 2009-ben a száz cégből nyolcvannál stagnált vagy csökkent a médiaköltés. A szektorok tekintetében a szépségápolási termékek, kozmetikumok szegmense volt az év relatív nyertese. Az ebben az iparágban működő top hirdetők átlagában csupán 1,6 százalékos volt a visszaesés, így 24,4 milliárd dollár összköltéssel a szektor átvette az autóipartól a legnagyobb reklámpiaci költő címet. A válság ellenére azonban az autóipar csupán a második helyre csúszott vissza: 2009-ben a top száz globális hirdető költéseiből 20,3 milliárd dollár ment autóreklámra.

(forrás: Advertising Age)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés