hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az HBO hosszú távú társasjátéka

A magyar HBO izraeli licence alapján forgat egy sorozatot, de tervük, hogy magyar ötletek alapján készítsenek majd forgatókönyvet. 

hirdetés

Társas játék címmel március közepétől 13 részes sorozatot forgat egy izraeli licenc alapján a magyar HBO. A When Shall We Kiss című széria adaptációját magyar szakemberek készítik, a rendező Herendi Gábor és Fonyó Gergely. Mindez jól illeszkedik a csatorna másfél évvel ezelőtt megfogalmazott terveihez, azaz hogy a hazai műsorok készítésére nagyobb hangsúlyt fektetnek. Schulteisz Katalin, az HBO produkciós vezetője elmondta, hogy eddig öt dokumentumfilmet gyártottak, az egyik, a Láthatatlan húrok elnyerte a Magyar Filmkritikusok Díját, és meghívást kapott több nemzetközi fesztiválra. 

A magyar HBO-nak hosszú távon az a célja, hogy eredeti magyar ötletek alapján készülő forgatókönyvekből készítsen sorozatot, épp ezért egy év elején kiírt pályázaton keresi a hazai koncepciókat. Az első sorozat azért licenc alapján készül, mert mihamarabb szerettek volna debütálni vele, és egyelőre nem találtak megfelelő magyar forgatókönyvet. Emellett Schulteisz Katalin stratégiailag fontos és jelentős beruházásnak nevezte a sorozatkészítést, ezért választottak első munkaként olyat, amely már bizonyított más országokban.

„Hiszünk abban, hogy az előfizetőinket hosszú távon olyan színvonalas hazai műsortartalommal tudjuk megtartani, amelyet igazán magukénak érezhetnek, ezért nagyon fontos az adott országokban – így Magyarországon is – a helyi nyelven, hazai tehetségekkel, illetve hazai helyszíneken forgatni ezeket“ – mondta el a produkciós vezető. Az HBO számára tehát ez egy üzleti modell, ami egyben munkalehetőséget ad a magyar filmes szakmának.

Schulteisz Katalin reményei szerint a forgatókönyv-pályázat anyagai között várhatóan rábukkannak legalább öt-tíz olyanra, amivel érdemes komolyan foglalkozni, és ezek közül szerinte egy-két olyan munka lesz, amiből a fejlesztések végére vállalható forgatókönyv válik, és a következő két évben meg is valósítják. A költségeket teljes egészében az HBO állja, a filmeket pedig nemcsak az itthoni, hanem a régió országaiban is bemutatják majd, természetesen csak a saját csatornán.

(forrás: Kreatív)
hirdetés

kapcsolódó linkek

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés