hirdetés
hirdetés

Az Internet kulcsfontosságú PR-eszközzé vált Közép- és Kelet-Európában

1998-11-30
A Hauska & Partner Osztrák PR- ügynökség által hét Közép- és Kelet-Európában végzett felmérés szerint a PR területén jelentős minőségi javulás figyelhető meg.
Az 1998 közepén megkérdezett 165 igazgató, kommunikációs és marketing-igazgató egyhangúan úgy nyilatkozott, hogy a klasszikus médiakapcsolatokon kívül előnyben részesíti az Internetet mint PR-eszközt a belső kommunikáció, a lobbyzás és a rendezvényszervezés területén.

Majdnem 60% úgy nyilatkozott, hogy PR-tevékenysége során használja az Internetet, és az Internet egyre elterjedtebbé válik a piacon. A megkérdezettek 85%-a már e-mailen is kommunikál.

Ellentétben azzal az általános véleménnyel, hogy a PR még fejletlen Közép- és Kelet-Európában, a térségben működő (Bulgária, Cseh Köztársaság, Magyarország, Lengyelország, Románia, Szlovákia, Szlovénia) helyi és multinacionális cégek képviselőinek 58%-a vallja, hogy a PR fontos szerepet játszik a piacukon, 41% pedig egyetért abban, hogy a PR szerepe nőtt az utóbbi időben.

Ezenkívül a felmérésben résztvevő cégek 73%-a rendelkezik saját website-tal vagy megtalálható a cég központjának a honlapján. Majdnem 60% úgy nyilatkozott, hogy PR-tevékenysége során használja az Internetet, és az Internet egyre elterjedtebbé válik a piacon. A megkérdezettek 85%-a már e-mailen is kommunikál.

A PR feladata Közép- és Kelet-Európában, hogy fellendítse a cég image-ét (58%) vagy egy bizonyos termékét (40%), és a fogyasztókra, ill. potenciális vevőkre irányul (64%), valamint a médiát célozza meg (63%). Nagy szerepe van a PR-nek a belső célcsoportokkal való kommunikáció során (80%), a sajtókapcsolatokban (írott 56% tv, rádió 43%).

Érdekes tényező a közép- és kelet-európai oktatási rendszerrel kapcsolatban, hogy a megkérdezett igazgatóknak csak 22%-a tanulta a PR-t egyetemi szinten, a többség úgy nyilatkozott, hogy tudásukat illetve tapasztalataikat a munkahelyi tréningeken szerezték.

Az 1998 közepén megkérdezett 165 igazgató, kommunikációs és marketing- igazgató egyhangúan úgy nyilatkozott, hogy a klaszszikus médiakapcsolatokon kívül előnyben részesíti az Internetet mint PR-eszközt a belső kommunikáció, a lobbyzás és a rendezvényszervezés területén.

Az adatok összecsengenek az 1997-ben a Hauska & Partner által Közép- és Kelet-Európában működő cégekről végzett felmérés eredményével, miszerint ezeknek a cégeknek a legnagyobb problémájuk a PR területén, hogy nincsenek képzett PR-szakembereik.

Lenhardt Anita

hirdetés
hirdetés