hirdetés
hirdetés

Az interneten alig megy a propaganda

2017-06-07

Itt a Lájkbajnokság, a Kreatív havi rangsora arról, hogyan hasítanak a magyar média- és propagandaoldalak és cikkeik a közösségi médiában. Rogán Antal nagyon szomorú lesz, ha megnézi.

Amikor néhány hónapja megkeresett minket egy osztrák közösségimédia-monitorcég, a Storyclash, hogy mérjük meg együtt, hogyan terjednek a magyar szociális weben a médiatartalmak, a fene sem gondolta volna, hogy ilyen egészséges képet fog mutatni ez az erős és büszke európai ország.

A Lájkbajnokság adatait most publikáljuk először, az alanti táblákban a májusi naptári hónap adatai láthatók. Mivel a teljes valóságra voltunk kíváncsiak arról, mit emelnek tenyerükre a magyar internetezőemberek, azok a propagandaoldalak is szerepelnek benne, amelyeket régóta nem gondolunk újságnak, mert dokumentálhatóan hazugságokat terjesztenek. Senkit ne tévesszen meg, hogy épeszű médiatermékek mellett szerepeltetjük őket, ez a kutatói érdeklődés miatt van.

Így legalább látszik (a második, lentebbi táblázatból), hogy meglepő módon az első háromszáz leginkább lájkolt/megosztott cikk közé sem került be olyasmi, hogy Soros György közepesen átsütve eszi a gyerekeket vagy hogy egész Németország hozzánk akar költözni, csak Angela Merkel nem hagyja. Ebből a táblából derül ki az is, hogy az összesített listában értékelhetően szereplő pincsisajtó-termékek elsősorban celebtartalmakkal vagy óriási birkapörkölt-főzés beszámolókkal találnak utat a lakosság szívéhez, egy kis CEU-bashingért is a kétszázvalahányadik találatig kellett kattintgatnom (ez az, sajnos nem értettem, hogy pontosan miről szól), a Magyar Idők pedig különdíjat hozott el azzal, hogy a legjobban pörgő májusi tartalma egy Juhász Péteres helyreigazítás.

Minden releváns oldalt igyekeztünk a listába venni, ha valaki mégis kimaradt volna, írjon és a júniusi adatsorban már ott lesz! És a félreértések elkerülése végett: a rangsorban a média-/propagandaoldalak által megosztott saját cikkek és élő videók szerepelnek, illetve a cikkoldalakon nyomott like/share/+1 gombok. Ezért nincs például a kanyarban sem az a népszerű kereskedelmi rádió, ami lopott mókásgif kategóriában simán dobogós lenne a Facebook-oldalával.

Mindkét rangsornál részletes adatok jelennek meg, ha az interakciók száma fölé kormányzod az egeret.

Pál Zsombor
főszerkesztő

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés