hirdetés
hirdetés

Az NHH nyerteseket hirdetett a 26GHz-es frekvenciára

2009-05-04
A lefújt mobiltender után két pályázatot is elfogadott a Nemzeti Hírközlési Hatóság a 26 GHz-es frekvencia használatára. A két társaság összesen 720 millió forintért örülhet a győzelemnek.

Két győztest hirdetett a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) a 26GHz-es frekvenciatartományra – és a közben lefújt negyedik mobilszolgáltatóra - októberben kiírt tenderén.

A frekvencia a mobilszolgáltatók, illetve más piaci szereplők, vagy akár nagyvállalatok belső infrastruktúrájának fejlesztésében tölthet be fontos szerepet, és hozzájárulhat ahhoz, hogy jelentősen emelkedjen az ország jelenlegi vezeték nélküli szélessávú internet-lefedettsége.

A 26GHz-es frekvencián öt csomagra lehetett pályázni. A 84MHz-es sávszélességre vonatkozó „D” csomagot a Magyar Telekom nyerte meg 500 millió forintos ajánlatával. Az Antenna Hungária a GTS Datanet elől halászta el az 56MHz sávszélességű „E” csomagot, amiért nettó 220 millió forintot fizet a magyar államnak. Mindkét nyertes tíz évre szóló használati jogosultságot szerzett.

A 450Mhz-es sáv hasznosítására kiírt pályázatot részben a bíráló bizottság javaslatára, részben saját döntése alapján, az NHH eredménytelennek minősítette és lezárta. A pályázók – a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. és a Mobile Wireless Broadband Hungary Távközlési Zrt. (MWBH) – által benyújtott, a bírálat alapját képező üzleti tervek nem voltak kellően megalapozottak. Az NHH megítélése szerint egyik pályázat sem támasztotta alá a hatóság által megfogalmazott és elvárt célok teljesülését, sem a piacélénkítést, sem a jelenleg szélessávú hálózatokkal gyengén ellátott települések lefedettségének érdemi javítását.

Mivel az NHH már korábban döntött első- és másodfokon is az esetleges új, negyedik mobilszolgáltató piacra lépést lehetővé tevő – "A” csomag – pályázatának lezárásáról és így az „A” és „B” csomag eredményeként várt új szereplőknek fenntartott további 26GHz-es frekvenciacsomagok („C”, „F”, „G”) pályázata is eredménytelen.
 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés